Meldingen
Alles wissen

Schema FT980

39 Berichten
9 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,350 Bekeken
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hallo freaks,

Heeft iemand misschien het schema van de FT980 RDS tuner? Ik heb deze defekt gekocht, toen ik hem voor het eerst probeerde deed hij het gewoon. Daarna voldeed hij exact aan de omschrijving van de verkoper, namelijk dat hij geen Fm ontvanst heeft. Een schema of iemand met ervaring zou zeer verhelderend kunnen werken. Ben voor alle bijdragen dankbaar.

Groet, Willem


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik ken deze tuner niet, maar misschien moet je eens in de tuner zoeken naar grote transistoren ( bijv op koelplaten ) en die aan de onderzijde even oversolderen.


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Het is de broer van de FT880 uit de 800 serie. Het verschil is dat de 980 al RDS heeft en de 880 niet. Het is mij wel opgevallen als ik opde voorkant op het display druk, dat er dan van allerlei vreemde tekens verschijnen en dat sommige functies ook veranderen maar dit kan toch niet met de ontvangst te maken hebben?


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Heu, is dat die tuner met DSR ontvangst erin?

Het is zo dat er een paar jaar digitale radio werd uitgezonden via een duitse satelliet. Je had daarvoor speciale ontvangers die die 16 kanalen kondne ontvangen, en philips heeft ooit een tuner gemaakt met DSR ('digitale satelliten radio")

Dit systeem is echter al lang ter ziele. Uit een DSR ontvanger zul je daarom nooit meer wat horen. Wel als er ook FM opzit natuurlijk. (overigens kun je uit die apparaten wel DAC's slopen uit de begintijd van de CD.)

Hm ik kijk net even in de folders maar de 980 is wel degelijk een gewone FM doos, die ik bedoel i de FT890. Deze heeft in nederland wrs niet in de folder gestaan, was voor de duitse markt. Ik heb em wel ooit gezien. Mocht je die tegenkomen: leuk verzamelaarsding maar je hebt er niet meer aan dan de 880.


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Wat moet ik er verder nog van zeggen dan dat het de broer is van de 880 alleen dan met RDS?

Groet Willem


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

πŸ˜• helaas heb ik deze service doc niet voor je, ik had alleen de FT880

Remi

πŸ’‘ er staat een FT980 RDS op MP in een set met een FA890 en CD850

http://koopjes.marktplaats.nl/audio_tv_en_video/stereo_sets/22869069.htm l"> http://koopjes.marktplaats.nl/audio_tv_en_video/stereo_sets/22869069.html


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hallo Remie,

Ik denk dat het ontvangst gedeelte van de 880 gelijk is aan de 980. Ik heb dus wel belangstelling voor de service doc. Laat maar weten wat er mogelijk is.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

@wro wrote:

Hallo Remie,

Ik denk dat het ontvangst gedeelte van de 880 gelijk is aan de 980. Ik heb dus wel belangstelling voor de service doc. Laat maar weten wat er mogelijk is.

Hoi Willem, ik had de FT880 doc voor Andre gescand, 't was meer als 50Mb. als je het ergens kwijt kan wil ik het best naar je mailen of uploaden hoor.

maar misschien heeft Herman er al een PDFje van kunnen maken die je straks van de site kan downloaden, dat is misschien wel nog gemakkelijker

laat maar horen wat je wil

Remi


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hallo Remie,

Ik heb geen verstand van uploaden maar ik heb een breedband verbinding dus mailen is wat mij betreft OK. Alvast bedankt.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Moeten even kijken maar denk dat het wel gaat lukken het dit weekend beschikbaar te stellen.


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hallo Herman,

Als dat lukt zou mooi zijn maar als het een weekje langer duurt is het geen ramp. Alvast bedankt voor je medewerking. Remie, ik neem aan dat je dit ook leest, het verzenden per mail hoeft dus niet meer en jij ook bedankt.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik heb inmiddels een pdf gemaakt, maar hij is vet 50 mb gebleven. Geen verdere compressie kunnen behalen met ocr helaas .
Je hoort het wanneer hij klaar staat. Let wel 50 mb duurt lang ...


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hoi Herman,

Dat valt toch wel mee met een 4Mb verbinding en anders duurt het maar wat langer, ik kan het ook nog 's nachts downloaden.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

πŸ˜€ maar dan heb je ook wat! en geen bril meer nodig ook πŸ˜›

mooi dat het weer zo goed opgepikt wordt!

Willem, succes!

Remi (zonder extra e, want da's weer iemand anders 8) )


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Iedereen bedankt voor de moeite en ik zie de PDF-file met belangstelling tegemoet.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 3
Deel: