Meldingen
Alles wissen

N5846

36 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,757 Bekeken
(@citroentje010)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 198
Topic starter  

hoi luitjes,

Voor de liefhebbers: er staat ook een prachtige N5846 op Marktplaats te koop voor weing!

groetjes,
Ruud/ Rotterdam


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Tsja das echt een verzamelaarsstuk. Maar op zich niet een deck wat je moet kopen omdat je je ouwe tapes wilt overzetten, dan moet je een 3-kopper nemen, N5756, 2552 oid.


   
BeantwoordenCiteren
(@citroentje010)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 198
Topic starter  

@Zapper wrote:

Tsja das echt een verzamelaarsstuk. Maar op zich niet een deck wat je moet kopen omdat je je ouwe tapes wilt overzetten, dan moet je een 3-kopper nemen, N5756, 2552 oid.

Ik heb hem hier aangesloten staan op de lab serie en hij klinkt fantastisch goed! Ook mijn oude bandjes klinken top! Alleen dat CCS systeem, he...om een kale kop van te krijgen ( en die heb ik nu dus ook!! πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 200
 

@Zapper wrote:

Tsja das echt een verzamelaarsstuk. Maar op zich niet een deck wat je moet kopen omdat je je ouwe tapes wilt overzetten, dan moet je een 3-kopper nemen, N5756, 2552 oid.

Huh, ik dacht dat de N5846 een driekopper was? Hij heeft iig een monitoruitgang...


   
BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 200
 

De folder van 1981 is het met me eens; het is een driekopper πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ja, 3 koppen maar wel anders.

Er zit namelijk een wiskop, een opn/weergave (FSX) kop en een pulskop voor CCS is.

Neem je een 5756 of 2554 dan heb je een Γ©chte driekopper. En dan zul je verbaasd staan (mits je de kop goed afgeregeld op de tape habt) hoeveel je uit een tape haalt!

Ik heb een 5846 gehad waarvan de kop versleten was, heb daar een vervangkop ingezet (Nedis) en die werkte perfekt.

Zo'n kop kun je (misschien) nog vinden bij grootaers in maastricht en drukrollen hadden ze in zakjes bij conrad.

Heb zo ook eens een deck gerepareerd door het asje van de rol eruit te tikken (eerst het hele beugeltje eruit) en dan een nieuw (japans) rolletje erin. Veel werk , zeer effectief .. πŸ˜‰

Maar nu zul je me niet gauw meer aan decks zien sleutelen .. lol


   
BeantwoordenCiteren
(@citroentje010)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 198
Topic starter  

@M.Miller wrote:

De folder van 1981 is het met me eens; het is een driekopper πŸ˜‰

En een geluidjoh! klinkt echt fantastisch: komt in de buurt van een CD!!!!!!!!


   
BeantwoordenCiteren
(@citroentje010)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 198
Topic starter  

@citroentje010 wrote:

@M.Miller wrote:

De folder van 1981 is het met me eens; het is een driekopper πŸ˜‰

En een geluidjoh! klinkt echt fantastisch: komt in de buurt van een CD!!!!!!!!

die andere decks heb ik ook in mijn verzameling maar mij fovo blijft de N5846 πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 200
 

@citroentje010 wrote:

@citroentje010 wrote:

@M.Miller wrote:

De folder van 1981 is het met me eens; het is een driekopper πŸ˜‰

En een geluidjoh! klinkt echt fantastisch: komt in de buurt van een CD!!!!!!!!

die andere decks heb ik ook in mijn verzameling maar mij fovo blijft de N5846 πŸ™‚

Ik heb zowel de N2552 en de N5846, en ze zijn beiden hartstikke kapot. De N5846 met het tandwielprobleem, en de N2552 die maar aan een kant geluid geeft (Dolby IC's uitgewisseld met die van de N5846, maar het probleem blijft...)

IEmand nog iedeΓ«n? Ik wil graag die N2552 weer aan de gang hebben...


   
BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 423
 

Op dit moment 3 stuks 5846 staan; allen goed , een 2552 en een defecte 2554.
Heb nog wat te doen.

De 5846 is al jaren mijn favoriet, heb mijn eerste al weer bijna 25 jaar!

Marnix


   
BeantwoordenCiteren
(@citroentje010)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 198
Topic starter  

@tismarnix wrote:

Op dit moment 3 stuks 5846 staan; allen goed , een 2552 en een defecte 2554.
Heb nog wat te doen.

De 5846 is al jaren mijn favoriet, heb mijn eerste al weer bijna 25 jaar!

Marnix

DRIE??? bofferd! wat een mooi speelgoed, he? die andere twee decks heb ik ook (gelukkig) in werkende staat maar er gaat nix boven de N5846!


   
BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
 

@citroentje010 wrote:

Ik heb hem hier aangesloten staan op de lab serie en hij klinkt fantastisch goed! Ook mijn oude bandjes klinken top! Alleen dat CCS systeem, he...om een kale kop van te krijgen ( en die heb ik nu dus ook!! πŸ˜€

Het is toch wat !!! We rijden in hetzelfde merk oude auto's, en het blijkt nu dat we ook nog naar dezelfde KAPPER gaan !!!!

En dan verzamelen we beiden ook nog Philipszooi ? Heb je wellicht ook een huis in Frankrijk ?

Groeten,
Tom.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

@tismarnix wrote:

Op dit moment 3 stuks 5846 staan; allen goed , een 2552 en een defecte 2554.
Heb nog wat te doen.

De 5846 is al jaren mijn favoriet, heb mijn eerste al weer bijna 25 jaar!

Marnix

Sow hee.. indertijd was het heel wat zo'n zoeksysteem natuurlijk πŸ˜‰

Mijn cassettedeck-geschiedenis is:
N2400 (gekregen) - N2536 (nieuw gekocht) - DENON deck (met tijdaanduiding en 3 kops, 2de hands) - FC950 (nieuw) - DCC900 - N5758 (voor overzetten naar CD)
En daarnaast heb ik wel andere recordertjes en zo gehad, ook 5846 en het grote staande model. Maar uiteindelijk is alleen de 5758 over (zelfs de DCC's ben ik nu eindelijk kwijt) en en reserve 5756. Die houd ik puur om bandjes om te kunnen zetten.

Cassettes heb ik ontzettend veel gedraaid vroeger, ook in de auto. Maar ja.. dat is compleet verdrongen door CD, mp3 .

Het wachten is op de opvolger van de CD, permanente geheugentjes. Dat heb ik meteen al gezegd bij de invoering dat dit het laatste mechanische systeem zou zijn. En als je ziet hoe het nu gaat met downloaden via internet is mijn visie juist gebleken, alleen had ik nooit gedacht dat het met compressietechniek zou gaan werken.


   
BeantwoordenCiteren
(@citroentje010)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 198
Topic starter  

@McTommi wrote:

@citroentje010 wrote:

Ik heb hem hier aangesloten staan op de lab serie en hij klinkt fantastisch goed! Ook mijn oude bandjes klinken top! Alleen dat CCS systeem, he...om een kale kop van te krijgen ( en die heb ik nu dus ook!! πŸ˜€

Het is toch wat !!! We rijden in hetzelfde merk oude auto's, en het blijkt nu dat we ook nog naar dezelfde KAPPER gaan !!!!

En dan verzamelen we beiden ook nog Philipszooi ? Heb je wellicht ook een huis in Frankrijk ?

Groeten,
Tom.

hahahahaha!!!
nee nog geen huis in Frankrijk . πŸ™„
wel heb ik er een vouwwagen staan πŸ˜€ πŸ˜›

we hebben inderdaad dezelfde kapper, hahahaha

en we wonen beiden in Rotjeknor! niet te vergeten...


   
BeantwoordenCiteren
(@citroentje010)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 198
Topic starter  

@Zapper wrote:

@tismarnix wrote:

Op dit moment 3 stuks 5846 staan; allen goed , een 2552 en een defecte 2554.
Heb nog wat te doen.

De 5846 is al jaren mijn favoriet, heb mijn eerste al weer bijna 25 jaar!

Marnix

Sow hee.. indertijd was het heel wat zo'n zoeksysteem natuurlijk πŸ˜‰

Mijn cassettedeck-geschiedenis is:
N2400 (gekregen) - N2536 (nieuw gekocht) - DENON deck (met tijdaanduiding en 3 kops, 2de hands) - FC950 (nieuw) - DCC900 - N5758 (voor overzetten naar CD)
En daarnaast heb ik wel andere recordertjes en zo gehad, ook 5846 en het grote staande model. Maar uiteindelijk is alleen de 5758 over (zelfs de DCC's ben ik nu eindelijk kwijt) en en reserve 5756. Die houd ik puur om bandjes om te kunnen zetten.

Cassettes heb ik ontzettend veel gedraaid vroeger, ook in de auto. Maar ja.. dat is compleet verdrongen door CD, mp3 .

Het wachten is op de opvolger van de CD, permanente geheugentjes. Dat heb ik meteen al gezegd bij de invoering dat dit het laatste mechanische systeem zou zijn. En als je ziet hoe het nu gaat met downloaden via internet is mijn visie juist gebleken, alleen had ik nooit gedacht dat het met compressietechniek zou gaan werken.

heb je de handleiding van de N5846 wel 'ns doorgelezen?? dat ben je gelijk voor maanden overspannen πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 3
Deel: