Meldingen
Alles wissen

Philips dat880

117 Berichten
11 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
4,918 Bekeken
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Kent iemand de Philips dat880? Ik heb er 1 gekocht, de verkoper zegt dat het een prototype is waarvan enkel 4 stuks zijn gebouwd. Ik twijfel daar aan omdat het apparaat er niet 'prototype' achtig uitziet. Het heeft een normaal (mz) serienummer en is in Japan gebouwd.
Labfreak hier heeft er (las ik) ook 1, ben benieuwd hoe hij eraan is gekomen. Verder ben ik benieuwd waarom het apparaat in geen enkel magazine staat en/of waar het apparaat is verkocht (enkel in USA?).

Verder heb ik foto's van het apparaat op m'n site gezet. Er zit in ieder geval een tda1541 in πŸ˜‰

Pics:
http://www.marantzphilips.nl/Philips-dat880


   
Citeren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Niemand die me iets kan vertellen over deze dat recorder? πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Sja, DAT is nooit echt doorgebroken op de consumentenmarkt. Wel bij muzikanten en zo. maar dat is professioneel gebruik,

Ik heb nooit een R-DAT gehad. Wel S-DAT, ofwel DCC πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

lol, ik weet dat het dat formaat niets is geworden, maar ben wel heel benieuwd naar de achtergrond van dit apparaat specifiek πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@mart74)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 234
 

Er stond vorige week een DAT880 op marktplaats hier in het zuiden (Heerlen dacht ik)
Zag er nog uit als nieuw, deze is voor meer dan 150 euro verkocht, eindbod weet ik niet. Deze had ik graag willen hebben maar dat werd me wat veel.
De DAT850 is een JVC, deze ook??


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

xd-z505 van jvc is identiek aan de dat850.
Alleen jvc werkt niet met rc5 πŸ™

omdat philips de dat 850 niet meer leverde had ik de jvc aangeschaft.


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

@mart74 wrote:

Er stond vorige week een DAT880 op marktplaats hier in het zuiden (Heerlen dacht ik)
Zag er nog uit als nieuw, deze is voor meer dan 150 euro verkocht, eindbod weet ik niet. Deze had ik graag willen hebben maar dat werd me wat veel.
De DAT850 is een JVC, deze ook??

Dat is dus deze dat880 πŸ˜‰

Ik ben aan het uitzoeken of deze dat880 een jvc kloon is. De verkoper vertelde me dat dit een prototype dat is, 4 stuks gemaakt, 100.000 gulden ontwikkelingskosten.
Er zit een tda1541 in de dat880, ik ben benieuwd of jvc (of victor) die tda1541 ook in haar dat recorders heeft gebruikt....


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hahaha.. prototype, 4 stuks en jij hebt er een van, en Labfreak een, dus zijn er nog 2 ergens.. Geloof je het zelf? Als er een proefproduktie ergens van gemaakt wordt dan gaan ze echt niet 4 apparaten maken. Het zullen er wel meer geweest zijn. Zelfde als met die 1000 stuks MFB545. Ik heb er inmiddels al zoveel gezien, via MP, ebay dat ik eerder denk aan 100.000.


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

@Zapper wrote:

Hahaha.. prototype, 4 stuks en jij hebt er een van, en Labfreak een, dus zijn er nog 2 ergens.. Geloof je het zelf? Als er een proefproduktie ergens van gemaakt wordt dan gaan ze echt niet 4 apparaten maken. Het zullen er wel meer geweest zijn. Zelfde als met die 1000 stuks MFB545. Ik heb er inmiddels al zoveel gezien, via MP, ebay dat ik eerder denk aan 100.000.

lol, ik heb labfreak gisteren gesproken, hij heeft dus geen dat880. Hij is ernaar op zoek.

Ik heb een ander prototype van Philips, een multichannel SACD speler, daarvan zijn er ook 4 slechts gebouwd. (ik heb daarover gemaild met iemand die destijds bij LAB philips in het SACD ontwikkelteam heeft gezet en aan het apparaat heeft gewerkt en met Andrew Demery, destijds 1 van de SACD ontwikkelaars bij Philips en Sony).
Probeer jij maar eens wat info te vinden over de dat880. Verder dan mijn site, dit forum en wat andere forums waar ik in gepost heb zul je niet vinden. Ook zul je dat ding niet terugvinden in magazines.

Enige info die ik erover heb is het verhaal van de verkoper. Ik weet ook niet of wat hij zegt klopt, maar tot nu toe heb ik geen aanwijzingen dat wat hij zegt niet klopt.
Nu ben ik op zoek naar de jvc (of victor) dat recorders welke een tda1541 gebruiken. Zijn die er niet, dan is de dat880 geen jvc-rebadge (zoals de dat850 wel is).
πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

tda1541 zit in de jvc xd-z505


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

De Philips dat850 is een jvc xd-z505. Ik vermoed dat de dat880 technisch een sony is. πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

zou kunnen. Philips heeft dat meer gedaan.. ik heb de LDP600 gehad, 100% sony apparaat..


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@tda wrote:

@mart74 wrote:

Er stond vorige week een DAT880 op marktplaats hier in het zuiden (Heerlen dacht ik)
Zag er nog uit als nieuw, deze is voor meer dan 150 euro verkocht, eindbod weet ik niet. Deze had ik graag willen hebben maar dat werd me wat veel.
De DAT850 is een JVC, deze ook??

Dat is dus deze dat880 πŸ˜‰

Ik ben aan het uitzoeken of deze dat880 een jvc kloon is. De verkoper vertelde me dat dit een prototype dat is, 4 stuks gemaakt, 100.000 gulden ontwikkelingskosten.
Er zit een tda1541 in de dat880, ik ben benieuwd of jvc (of victor) die tda1541 ook in haar dat recorders heeft gebruikt....

Nou nee, het is een JVC type voorafgaand aan de 505 (Philips DAT850). Marantz en ook grundig en wie nog meer hebben deze ook gehad. Dit is een Victor in Marantz uitvoering voor publiciteits redenen een grote batch van een marantz gebaseerd op JVC techniek met front.
Wat leuk is voor MIJ DUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;-), want hij heeft groene lampjes.

Dus bel me maar ik koop dat ding voor 150+ euro of iets meer. Omdat ik anders weer een jaar moet wachten want de rest van die dingen met groene Lampjes staan in Japan en ongeveer 100 stuks in NL.

Nu, wil je DAT, dan ben je spekkoper want, voor echt gebruik koop je natuurlijk geen copy protect consumenten ding.
Die kosten nu enkele tientjes op MP. Maar niet die consumenten dingen van Philips want wij geven er te veel geld voor. Zoals de dat850 en dat880. Maar wij zijn flips gek en flips heeft gewoon heel weinig dats in het assortiment gehad en ook heel kort (i.v.m. DCC) heel weinig dats verkocht.
Maar een professionele Tascam of zoiets, daar kun je op 44 khz copieren zonder die copy protect sht. DAT gaat er nu in de prof. opname wereld definitief uit, en de proffessionele jongens ruimen hun apparatuur op. Zie MP.
Koop een studio Dat, dan kun je tenminste op 44 khz een cd copieeren en weer copieren etc.
Ik ben gek, ik wil een dat880 en heb al de dat850. Dus hele goedkope JVC's met een philips logo dat ongeveer 150 euro extra opbrengt LOL.
Ga hem niet gebruiken maar wel groene lichtjes dus graag een PM LOL


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

De dat880 is niet te koop πŸ˜‰

Mocht de verkoper gelijk hebben dat het hier om een prototype gaat waarvan enkel 4 stuks gebouwd zijn, dan is het een redelijk uniek apparaat.

Ik heb inmiddels foto's van binnenwerken van diverse sony en jvc dat-recorders op het internet opgezocht, niet 1 komt overeen met deze dat880.
Ik heb de dat aan een reparateur laten zien die wat ervaring heeft met het repareren van dat-recorders, hij gaf aan dat Philips een bestaand jvc of sony loopwerk heeft gebruikt maar waarschijnlijk zelf het d/a a/d gedeelte heeft ontwikkeld.

De dat850 is inderdaad een 1 op 1 copy van de 505, da's geen speciaal ding. Deze 880 is het echter wel.

Mocht je met sluitend 'bewijs' kunnen komen dat deze dat880 geen prototype is en er daadwerkelijk meer dan 4 exemplaren van bestaan, dan hoor ik dat natuurlijk heel erg graag. πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@tda wrote:

De dat880 is niet te koop πŸ˜‰

Mocht de verkoper gelijk hebben dat het hier om een prototype gaat waarvan enkel 4 stuks gebouwd zijn, dan is het een redelijk uniek apparaat.

Ik heb inmiddels foto's van binnenwerken van diverse sony en jvc dat-recorders op het internet opgezocht, niet 1 komt overeen met deze dat880.
Ik heb de dat aan een reparateur laten zien die wat ervaring heeft met het repareren van dat-recorders, hij gaf aan dat Philips een bestaand jvc of sony loopwerk heeft gebruikt maar waarschijnlijk zelf het d/a a/d gedeelte heeft ontwikkeld.

De dat850 is inderdaad een 1 op 1 copy van de 505, da's geen speciaal ding. Deze 880 is het echter wel.

Mocht je met sluitend 'bewijs' kunnen komen dat deze dat880 geen prototype is en er daadwerkelijk meer dan 4 exemplaren van bestaan, dan hoor ik dat natuurlijk heel erg graag. πŸ™‚

Het is dezelfde als de marantz dat uit de 94 lijn! Ook zo bij de dat850 dat is een bijzonder ding, andere bedrading, ferriet koppen. Klinkt veel beter dan de jvc 505. lees o.a. stereoplay uit die periode.

Met andere woorden, de dat880 is als de cd960 een filips variant van de 94 lijn van marantz (=philips). Zie die klep met knoppen erachter. Zoals bij de cd-94 van marantz. De cd960 is optich aangepast en goedkoper daardoor, klep weg en een raar uitseeksel met knoppen erop die stof kunnen happen, maar technisch het zelfde. Uit deze philips lijn van de 94 serie.
Alleen philips laat daarna de zg.n. high end aan marantz over. De dat880 is een teaser, want philips komt zelf met een dat850 die goedkoper wordt geproduceerd, maar technisch een hoogstaand apparaat is.
De laatste echte dikke philips is dan ook de cd880, daarna gaan ze een segment lager. De dac960 is eigenlijk ook een zo goed als studio apparaat. daarna wordt hij min of meer vervangen door de dfa880, nu, de rest is geschiedenis.
Uit deze srie is ook die surround versterker afkomstig die op ebay vs stond. Groene lapjes, maar dat ding was in NL gewoon als marantz tekoop geweest..


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 8
Deel: