Meldingen
Alles wissen

Reciever 22AH798

17 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,177 Bekeken
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hallo,

Ik heb heb 798 receiver van meneer Philips en ik vind het een pracht apparaat. Het enige wat ik jammer vind, is dat er geen afstandsbediening bij zit. Als er iemand is die weet hoe ik die kan bemachtigen dan graag even melden. Ik kan zelfs geen afbeelding van de afstandsbediening vinden, als iemand die heeft, of een digitale camera en de afstandsbediening, dan graag de foto mailen. Ik hoop dat jullie nog wat ideetjes hebben om aan zo'n ding te komen. Alvast bedankt voor de moeite.


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

is die niet in een folder terug te vinden?


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

heb je toevallig niet ergens een universel ab die een "amp"fuctie heeft? (zo'n ding van Medion bijv)

dan kun je em eens proberen op philips te programmeren (de amp functie, neit tv of video)


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Helaas had Philips toen nog niet de RC5 code, wat wel weet ik ook niet en in de folder wordt wel over de AB geschreven maar nergens een plaatje. Ik word hier zo verdrietig van πŸ˜₯


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Hoort er niet zo'n F3610 AB bij? Hij is breed en kan TV + Bandrecorders aan.


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

De vorige eigenaar had die AB, deze werkte goed op de 3610 maar niet op de 798. Overigens zoek ik die ook nog. De beide typenummers zijn ook afwijkend (heb van Annie het typenummer van de AB voor de 798 gekregen (lang nummer in batt vak), die van de 3610 staat in een folder met typenummer RC....


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
 

Nou ja hier in ieder geval een plaatje, weet je waar je naar moet neuzen πŸ™


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Annie, bedankt voor de foto, nu kan ik weer verder zoeken. Ik vind het gek dat Philips geen foto in de folder heeft staan van de AB, het volgens mij de eerste receiver met AB, daat zou je als fabrikant toch trots op zijn.


   
BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 200
 

@wro wrote:

Annie, bedankt voor de foto, nu kan ik weer verder zoeken. Ik vind het gek dat Philips geen foto in de folder heeft staan van de AB, het volgens mij de eerste receiver met AB, daat zou je als fabrikant toch trots op zijn.

Ze hadden een paar jaar eerder een Stereo center met infrarood afstandsbediening, en daar werd hij wel afgebeeld.
Wellicht dat zo'n stereocenter remote ook werkt op de 798?


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Dat wist ik niet, ik zal eens in de folders gaan neuzen.


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
 

Zoals je ziet, is-ie bijna identiek aan de TV-ab's uit die tijd. Ik heb er daar een van gebruikt om mijn defecte buitenkantje te repareren. Het binnenwerk heb ik ook bewaard, zie foto's:



Op de tv-ab is afwijkend:
andere nummering componenten: Dxxx, Rxxx, Cxxx i.p.v Dxxxx e.d.
extra: diodes d112, d113, d114 (zal wel zijn i.v.m. meer knopjes)
pin 8+6 SAF1039P direkt verbonden met massa, r3110 dus afwezig.
r3101=56k i.p.v. 43K (r3101 met c2101 zullen een andere werkfrequentie geven)
c2101=120p i.p.v. 68p
r111 van 100R i.p.v. D6105 tussen + en pin 16 SAF1039P
r3103=230K i.p.v. 22K
r3109=2K3 i.p.v. 12K

Voor de rest zo te zien hetzelfde, met enig geknutsel dus wel om te bouwen. Ik ga het straks maar eens proberen denk ik en hou je op de hoogte! Misschien laat ik de extra diodes maar zitten, heb ik ineens allemaal leuke functies erbij, LOL.


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
 

Hoi, kreeg weer een PM van je, ik reageer maar even hier;

Je vroeg of de 798 op een moderne AB reageerde. Ik heb hier geprobeerd een universele LIDL AB de code te laten leren, maar dat gaat helaas niet, hij geeft steeds "failed" aan, zodra ik de toetsen van de originele AB indruk. Helaasss dus, ellende.... 😯


   
BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 200
 

@Annie wrote:

Hoi, kreeg weer een PM van je, ik reageer maar even hier;

Je vroeg of de 798 op een moderne AB reageerde. Ik heb hier geprobeerd een universele LIDL AB de code te laten leren, maar dat gaat helaas niet, hij geeft steeds "failed" aan, zodra ik de toetsen van de originele AB indruk. Helaasss dus, ellende.... 😯

Doen de IR LED's van de afstandsbediening het? Dit kun je testen door in de camera van een GSM telefoon of in een webcam te schijnen.


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
 

Ik heb hem getest door op de 798 te mikken........ Het is gewoon dat die LIDL AB de door de originele afstandsbediening uitgezonden codes niet als juist herkent πŸ˜•


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Ik ben benieuwd of dat gaat lukken met die TV afstandsbediening. Volgens mij is het zo als de typenummers van de IC's overeenkomen dan moet het gaan. Dat er wat andere pootjes van het IC aan massa liggen of aan de batterijspanning, heeft te maken met het instellen van het adres. Dus moet hij een TV, Video of receiver bedienen. Ik ben benieuwd.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: