Meldingen
Alles wissen

22ah280 afstandbediend.....

16 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,073 Bekeken
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
Topic starter  

hallo

ik heb de 280 "verbouwd" en nu is hij voorzien van afstandbediend volume . dit omdat hij te ver staat om vanuit mijn hele werkbank erbij te kunnen , dus een motortje met snaar en 12v voeding , en een knopje met polariteitverwisseling . vanbinnen is het ook mogelijk maar ik had maar een 2mm lange as om aan te bevestigen , en een kleine poelie loopt niet en een grote valt er dan af . dan maar zo gemaakt .


   
Citeren
(@snameroc)
Trusted Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 66
 

Leuk gemaakt zonder onherstelbare modificatie's


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
Topic starter  

hij werkt nog steeds erop , en is nu aangesloten op mijn centrale 12 v systeem wat ook een 6 adapters bespaart en de stbystroom ervan .

overigens is de 080 al verkocht ( aan een oude bekende van deze site ) die nu iets met .com heeft om de een of andere reden .


   
BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 423
 

Begint zijn voornaam met een T :mrgreen:

Dan weten we wie 😈


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Gaaf dit πŸ˜‰

Je zou zo'n IC moeten hebben wat ze vroeger hadden om een simpele RC5 besturing te maken. Helaas heb ik dat niet meer. Vroeger een motorsturing gemaakt voor satelliet daarmee. Een of ander TDA ic, kon je hardware op een systeem zetten en dan had je een binaire uitgang. dus 1 2 4 8 etc daarmee kon je een pootje hoog maken. Je had dan nog een IR ontvanger nodig uit een ouwe vcr of tv, en een x-tal.
Is helaas niet meer te koop.


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
Topic starter  

ja ,begint met een t en een schaatsenmerk als achternaam .

ik moet nog wel de weerstand van de motor verlagen want op accu's is de spanning 13,8 volt en dan is hij sneller met reactie . en handig met reclame erop want er is niks zo vlug zachter gezet , en niet zoeken naar de ab . ( is overigens de motor van een cd spindel *ony dacht ik )

mattie


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
Topic starter  

is wel handig zo'n 12 v systeem centraal , ik heb er de zaklampopladers opzitten en de internetmodem , en de wekker ( autoradio met wekkersturing ) . als de modem vastloopt is het zo gemaakt even de zekering los op het paneel boven de monitor en de reset is gedaan .


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
Topic starter  

ik heb de oplossing gevonden voor overzingende andere bronnen bij de ah280 , gewoon wat eigenlijk altijd moet bij versterkers , de vrije ingangen afsluiten met een sluittulpje van 0 ohm . en weg is alle ruis en brom en tuneroverzang met andere bronkeuze .

overigens was de centrale 12v handig vannacht want om 0:00 uur ging de wijk plat voor een uur en ik had als enigste nog bekabeld internet en licht en muziek .
door de glasvezel verbinding is er geen versterker net als bij cai of adsl en is dus mijn modem aan de gang houden zat , gezien het datacenter 3km verder staat en een andere voeding heeft . en even schakelen en ik heb 24v om de ups aan de gang te houden , want die was na 20 min al leeg .

mattie


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik twijfel al een poosje om ook een centraal DC ysteem(pokketoetsenbord) aan te gaan leggen. Ik ben er nog niet uit op welke spanning dat het beste kan. 12 volt is een redelijke standaard, maar niet alles werkt dan. 19 volt zou het aardig doen met veel apparaten, maar dan komt ok 24 volt al snel in zicht.

De bedoeling is natuurlijk om de accu's dagelijks met zonecelen (weer dat toetsenbord) op te laden.

48 volt zou ook leuk zijn, dan doen de 544 tjes het ook al aardig ....

Iemand al eens wat mogelijkheden onderzocht ?


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
Topic starter  

ik heb het universeel gemaakt vandaag , en op 1/3 van de accu's zit de standaard 12 v apparatuur , en als het nodig is steek ik een 50amp dc stekker om en heb ik 24vdc , en zo ook bij 36vdc . als ik de hogere spanning niet meer nodig heb steek ik alles terug om en is het weer 12v en laden de accu's weer op . dit omdat de ups vlug leeg was en als die aan blijft heb ik nog 230v en daar kun je wat makkelijker iets bijsteken en die werkt op 24vdc , en de andere op 36vdc .

een aantal jaren geleden had ik dit zelfs gebouwd met 20x 24ah loodgelaccu's die bij stroomuitval automatisch omschakelden naar ong 240vdc , waar mijn tlbakken op brandden ( evsa ) en is dan ook 1 op 1 om te zetten naar ac 230v . maar een omvormer bouwen daarvoor is er nooit van gekomen . het werkte wel prima en kon makkelijk een 2kw straalkachel aan . helaas heb je bij 230v dc ook een behoorlijke vonkenboog en daar kon de standenschakelaar niet tegen . het schema ervan kwam ik onlangs nog tegen . de reden van 24vdc bij wel netstroom was om het laden makkelijker ging met een rolstoeloplader .

en herman het is met zonnepanelen natuurlijk nog beter ook want dan kun je lang zonder netstroom , mits je niet electrisch hoeft te verwarmen .
en kost het geen kwh , alleen eens in de 15 jaar de accu's vervangen .

mattie


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
Topic starter  

ik heb nu de volumepot sturing binnenin de kast gemaakt . eerst zat er een as540 pot met motor in maar die motor is te zwak dus zit er een maxon motor in nu met snaaroverbrenging .

heb ook meteen de elco's gecontroleerd en raar genoeg meten ze beter als nieuwe modellen , de oranje zijn zelfs ingegoten modellen .


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Heb je dat gisterenavond effe gedaan?? πŸ˜‰ sow..

- ik zie nu dat je het met krimpkous hebt opgelost.. houdt dat op den duur?

- de toleranties van elco's vroeger waren -10%/+50% van de waarde. Ik zie vaak dat oude elcos iets boven hun spec meten. Maar pas op, kleine lichtblauwe radiale elco's van philips uit begin 80-er zijn meestal leeg of heel slecht.
Axiale gek genoeg niet. Dat zijn perfecte dingen.

In een voeding kan een elco trouwens nog goed lijken qua capaciteit, en toch een hogere ESR hebben gekregen.

Het wordt ook steeds lastiger om aan goede "non SMD" elco's te komen. panasonic is er nog, zijn wel wat duurder.


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
Topic starter  

hallo

ik heb dat gisteravond nog gemaakt , maar de krimpkous is niet krachtoverbrengend . ik heb in de achterkant van de pot een gleufje geslepen , en dat ook in de verlengas en daar zit een messing plaatje tussen voor de overbrenging en de krimpkous is om te zorgen dat hij beter geleid in het gat , met wat extra vet op dat plekje . ik heb het voorste deel van de pot open gewipt ook want 1 kanaal was op het midden van de pot krakend wat meestal alleen te horen was bij geen geluidsbron erop . ik heb geen gaten gemaakt in de kast van de ah280 want alles zat er al kwa gaten , alleen de pot dus .

ik heb het doek ook nog gedaan gisteren , en heb het eerst in de gleuf gedaan met een stalen lineaal , en toen het gespannen was pas gelijmd .
en het mfblogo erop geschroefd vanaf achter met kleine parkers

ik heb de elco's eruit gehaald en gemeten , en zelfs esr was nog prima en bij sommigen nog beter als nieuwe . hier zitten ook geen philipssen in dus dat scheelt , want de kleine blauwe ken ik wel in de mfb's . en de 585 586 587 serie heeft er ook blauwe in die geen philips zijn maar ook zeer slecht . vooral de elco's die in waarde veranderen zijn leuk bij storingen . en heb dit al meerdere keren gehad bij 541ers en zat ook nog in de uitschakelautomaat . overigens zijn de axiale ook slecht vaak . maar wel als de print ook rechtop staat want voor warmte is het dan ook axiaal .

groet mattie


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
Topic starter  

zapper, in de cdspeler die je kapot hebt zit daar niet hetzelfde display als deze ? http://link.marktplaats.nl/292921420 die heeft ook een wit blokje erin van toshiba is het niet de 471 oid .

mattie


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

@mattie wrote:

hallo

om te zorgen dat hij beter gleid in het gat , met wat extra vet op dat plekje . ik heb het voorste deel van de pot open gewipt

groet mattie

😳 pardon 😳 πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: