Meldingen
Alles wissen

CDD 882 lade openen weigert vaak

19 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,193 Bekeken
(@mowries)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Mijn CDD 882 heeft de nare eigenschap dat de lade, zowel bij een druk op de knop op de lade, als bij gebruik van de afstandsbediening in heel veel gevallen weigert open te gaan. Is dit een bekend probleem? Wat kan het zijn, en hoe los ik het op?
Alvast bedankt voor de hopelijk gouden tip!


   
Citeren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Waarschijnlijk zijn dan de snaren van het loopwerk slap.
Die snaren zijn te vervangen.

(klilk voor vergroting)


   
BeantwoordenCiteren
(@mowries)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Dank voor je snelle reactie, maar daar ligt het probleem in ieder geval niet. De snaar is niet slap.
Volgens mij reageert de motor ook helemaal niet, dus óf hij krijgt geen commando, óf er is iets met de motor?


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Ah okay. In de meeste gevallen ligt de oorzaak van dit probleem in de snaren.
Ingeval van een niet functionerende motor kan ik je niet helpen 😉
Succes!


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Effe over de motor meten. Meet je spanning is de motor zelf gaar, meet je niks dan is het wat anders. Kan de open/close knop zelf zijn, ik weet zo niet of de 882 al reageert op het open/close commando van de afstandbediening (latere spelers uit de 900-serie wel)

Als je zo'n motor moet hebben, die zit in zowat elke philips speler en ik heb er nog wel als het moet.


   
BeantwoordenCiteren
(@mowries)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Bedankt!

Ik ga vanavond eens meten.

De zeldzame keren dat de lade reageert doet hij dat ook wel op de afstandsbediening overigens. Dat sluit dan volgens mij een defect in de schakerlaar net achter het ladedeurtje/front uit volgens mij.

Ik heb al even gedacht dat er misschien een soort van "dood punt" in de motor zat, maar ik heb geen idee of dat mogelijk is. Als je de lade handmatig (door draaien aan het wieltje) een beetje opent, dan wil de motor wel in actie komen, maar ook dat zal ik vanavond nog eens testen.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Kan best, dat zijn hele goedkope motortjes, lade een keer tegengehouden oid en in de motor iets door.. Maar ik bedoel met de AB dat als ie het niet doet met de knop op de speler zelf, werkt de ab dan ook niet?

(dat gaat om open, niet dicht).


   
BeantwoordenCiteren
(@mowries)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Dus motortje een keer iets "doordrukken"?
Als de knop op de speler zelf het niet, dan biedt de afsandbediening ook geen oplossing. De motor krijgt dus geen signaal of de motor krijgt wel signaal, maar komt toch niet in beweging. Als de lade niet open wil blijft het 100% stil in de speler, geen gepiep, gekraak of gekreun, er gebeurt gewoon helemaal niks. Als je 50 keer geprobeerd hebt doet ie het de 51e keer spontaan wel, volkomen ad random.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Je kunt als je hem open hebt eerst eens meten over de motor, en inderdaad het asje wat verdraaien.

Klinkt als een rot contact, in de motor zelf, print/connector of een eindschakelaar..


   
BeantwoordenCiteren
(@mowries)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Ik ben net even een tijdje bezig geweest met wat meten, etc. en bedacht toen dat het tóch het mini-minischakelaartje moest zijn achter het frontpaneel. Ik heb het open gemaakt en de contacten waren haast zwart. Na wat schoonmaken met een klein mesje heb ik voorlopig het schakelaartje weer goed, maar ik zal eensdaags nog een nieuw exemplaar erin moeten solderen. Bedankt voor de tips, Zapper.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Graag gedaan! Ja die mini switches willen weleens vuil worden. Heb nog een 882 staan die van een zware rokert is geweest. Moet dat ding ook nog eens voorzien van een handvol nieuwe switches, allemaal verrot gegaan door die troep.


   
BeantwoordenCiteren
(@mowries)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Nog een laatste berichtje: op de afstandsbedieining (ik heb er 3 uitgeprobeerd) wil de speler helemaal niet open (alle andere functies werken wel). Ik dacht bij mijn eerste tests wel reactie te hebben gehad, maar zal tegelijkertijd ook wel met mijn dikke vinger aan de lade hebben gezeten....


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Aha. Zou kunnen hoor, de open/close van de AB werd volgens mij pas bij de 900 serie gedaan.
Eigenlijk zou je zeggen: onzin, want je moet toch naar de speler om een plaatje te wisselen. Maar door de open close knop hoef je helemaal niet meer aan je speler te komen, en dat vinden sommigen ook wel handig (wordt ie niet vies en zo)


   
BeantwoordenCiteren
(@mowries)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Maar bij mijn 850 doet ie het wel... (dus toch niet vanaf de 900-serie)
Even goed is het inderdaad wel ontzettende flauwekul om de lade met een AB open te doen als je daarna de CD gaat wisselen, vind ik.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik heb net ook even wat geprobeerd,
de open/close functie zit om te beginnen al niet op de AB van de CDD882 en toen ik een AB gevonden had waar wel O/C op zit zie je wel de IR ontvangst LED knipperen maar doet hij er niets op.
Alleen "Play" laat de lade dichtgaan als hij openstond.
knopje op de lade doet niets als hij openstaat, logisch ook omdat het alleen een plastic knopje is dat een microschakelaartje bedient dat aan het frame vastzit en niet in de lade zit.

op de CD960 precies hetzelfde alleen werkt daar het knopje op de lade wél als hij openstaat omdat het microschakelaartje in de lade zit.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: