Meldingen
Alles wissen

541 rondomstraler.

77 Berichten
14 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,598 Bekeken
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
 

@victorstar wrote:

cyberjan,

voor een goede sauerbraten maak ik zelfs van klikobakken rondstralers. πŸ™„

maar 930 gers zijn voor mij wat bruggen te ver.

mijn kennis van electronica is, buiten de werking van een paar spoelen en condensatoren in een scheidingsfilter, zeer gering. πŸ˜₯

v*

ik meen het echt hoor, ik weet er zijn dss 930 in een perpex(?) kast geweest, ik denk gewoon richting gepanserd glas? of zo πŸ™„
Glas bezorgen dat zal het kleinste probleem zijn, ze worden dan wel niet lichter maar ....en over moeilijkheden met weet ik wat nou daarvoor is er toch mOvieman?
Lijkt me de moeite waard als je binnenkort eens tijd hebt..erover natedenken, en je eigen project "klaar" is natuurlijk( erover denken bij een portie sauerbraten is ook niet gek ) πŸ’‘


   
BeantwoordenCiteren
(@victorstar)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 138
Topic starter  

cyberjan. doen we πŸ™‚

de originele hoge tonenspeakers zijn vervangen door de 11601/t8.

ik heb wat oude sony πŸ˜† boxjes gesloopt voor wat spoeltjes, om een indruk te krijgen wat ik later nodig heb.

het grootste probleem op het ogenblik is, een plaats te vinden waar ik de rondstralers langere tijd kan laten staan. een metertje van de muur en niet in de buurt van hoeken.

victorstar.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

"SONY slopen!", dat zijn berichten die ik met veel plezier lees. πŸ˜€

Voor die Isophase tweeters heb ik al wat bedacht hoor. Ik heb niet stil gezeten... Als je ze geschikt wil maken voor dat rondomstraalgebeuren dan voldoet een standaard kegel niet maar zul je een "brede" kegel moeten gebruiken, dit heeft te maken met het "rare" stralingsgebied van de betreffende tweeters. Begrijp je wat ik bedoel victorstar? Zo'n lang-gerekte kegel zeg maar, zie onder... Je zou de kegel wel rond kunnen maken aan de bodem maar het topje zal toch echt langwerpig moeten zijn... Een kwestie van meten en experimenteren met karton...
Β Β Β Β ____
Β Β Β /Β Β Β Β Β Β Β Β 
Β /Β Β Β Β Β Β Β Β Β Β Β Β 


Zoiets als hierboven dus. Ja ik weet het mijn tekenkunsten zijn hopeloos! Ik heb andere kwaliteiten zullen we maar zeggen. :mrgreen:

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@victorstar)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 138
Topic starter  

m0vieman. ja een soort open gevouwen koffiefilter op zijn kop.

roland79. ik ga dat artikeltje eens goed bestuderen.
ik heb nog wat klassieke muziek op platen die misschien in aanmerking komen en wat live opnamen.

v*


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@victorstar wrote:

m0vieman. ja een soort open gevouwen koffiefilter op zijn kop.

We begrijpen mekaar helemaal. πŸ˜€

P.S.: wel een echte ouderwetse hΓ¨ en geen Senseo filter. "MΓ©lita macht DSS-en zum Genuss", of hoe ging dat ook alweer? πŸ˜†

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

ohow iemand wordt blij bij het zinnetje Sony slopen....
Op zich is sony niet zo mega maar ze hebben wel wat toppers van cd-spelers (o.a. CDP-XA50ES,CDP-X77ES etc) en versterkers (80, 808 etc)gemaakt. Mocht ik ooit geld over hebben dan komt naast een reeks NAD & Philips verzamelapparaten ook dure Sony cd-spelers.

Zo back on topic, de Philips zelfbouw boksen, Go Victorstar!!!


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@Ralphies wrote:

ohow iemand wordt blij bij het zinnetje Sony slopen ... Zo back on topic, de Philips zelfbouw boksen, Go Victorstar!!!

Vind je het erg als ik de rest van je bericht niet lees? Ik wil tenslotte vriendjes blijven. :mrgreen:

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Haha ja ik dachtr ben benieuwd wat ie tikt haha.
Nee is goed sla de laatste paar regels maar over πŸ˜†

Hieronder een goedmakertje dan....

http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyes/CDPX77ES/CDPX77ES-schnit t"> http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyes/CDPX77ES/CDPX77ES-schnitt


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

LOL. En daar trappen we niet in. 😈

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

geloof me, hij is echt anti-sony, druk er maar gerust op, als het geen gemolde sony is, die je te zien krijg, krijg je mijn cd850mk2 cadeau!


   
BeantwoordenCiteren
(@victorstar)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 138
Topic starter  

heren, heren toch. πŸ˜† πŸ˜† πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
(@roland79)
Estimable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 129
 

"Pyramide
Na de kubus maakte Philips in de jaren '80 ook de pyramide: als midden- en hogetonenspeaker voor bij de AV-installatie. Klinkt nog steeds prima."

Aldus: http://www.hifimuseum.info/design.htm

Lijkt me een goed speakertje voor de rear kanalen van een Dolblij versterker.


   
BeantwoordenCiteren
(@roland79)
Estimable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 129
 


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
 

@roland79 wrote:

"Pyramide
Na de kubus maakte Philips in de jaren '80 ook de pyramide: als midden- en hogetonenspeaker voor bij de AV-installatie. Klinkt nog steeds prima."

Aldus: http://www.hifimuseum.info/design.htm

Lijkt me een goed speakertje voor de rear kanalen van een Dolblij versterker.

is dat :Philips 20AV1994/01 ?


   
BeantwoordenCiteren
(@roland79)
Estimable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 129
 

Geen idee, vraag het hifi museum. Zo te zien is de achterkant dicht, maar het kan ook alleen een strip aan de zijkant zijn.

Het Grundig spul lijkt ook rondom straler te zijn. Dacht dat het nuttig was om e.a. hier te melden, misschien is het een hifi stroming geweest en kun je bijbehorende HiFi opnamen vinden.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 4 / 6
Deel: