Meldingen
Alles wissen

Nog onbekende 100W MFB

20 Berichten
12 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,297 Bekeken
(@robbert)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 10
Topic starter  

Dag!

Sorry, deze opmerking hoort eigenlijk onder 'General MFB-talk', maar ik ben geen 'member':

Misschien zijn nog niet alle typen Philips MFB op de site opgenomen. Ik heb ooit 1 keer in levende lijve een paar Philips MFB's gezien, die net zo breed waren als de 567's maar nog een kleine 15 cm. hoger (2x het doek van de woofer boven elkaar). Het zou gaan om een 100W versie die zo goed was dat-ie wel werd gebruikt in studio's. Het gaat dus om een ander type dan de op de site vermelde 545's, maar misschien gingen achter de fronts wel dezelfde speakers en dezelfde techniek schuil. De speakers waren, incl. het doek, volledig (lelijk) bruin, maar ze zouden ook in het zwart hebben bestaan.

Heb ik het echt over iets nieuws? Zo ja, heeft iemand er dan nog iets meer info over beschikbaar?

Groetjes,

Robbert


   
Citeren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Robbert,

This is da Big News! We hadden het in General Talk al over een eerdere MFB, waarover ik getipt ben door de beheerder van www.philips-museum.nl, maar hierover heb ik nog verder geen enkele informatie gevonden. Ben wel erg benieuwd naar die modellen!!!!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 henk
(@henk)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 14
 

Ik ben in eind 70 begin 80 er jaren nog eens naar de MFB drive in show geweest, deze trok toen rond door Nederland in diverse discotheken.

Hiervoor werden links 4 en rechts 4 grote MFB boxen gebruikt, leken op de 544 maar een heel stuk groter en ik dacht met 2 woofers onder elkaar.

Ik heb dit type hierna nooit meer gezien

Henk


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Beste mensen,

Deze discussie is een beetje in de vergetelheid geraakt, maar op de MFB MEeting 16-2-03 hebben we aan Piet gevraagd of er nog andere modellen waren dan de bij ons bekende, en hj beweerde stellig dat de 532 écht de eerste was, en dat er geen andere modellen (dan de bekende) zijn gemaakt.........
Misschien ging het dan toch om een passieve variant, of onze ogen waren indertijd iets kleiner in verhouding tot onze hersenen? Als je ergens als kind bent geweest en je komt er als volwassene later weer, dan lijkt het altijd kleiner, korter, smaller etc.......

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Voor zover ik het begreep vatte Piet de vraag op als: zijn er nog meer modellen in produktie/catalogus geweest"

Naar mijn idee heeft Piet geen rekening gehouden met proto-types en demo-modellen.

Ik heb eens iets over een 22rh1000 gelezen op een of andere site van het philipsmuseum...

Als ik die link nog vind zet ik hem erbij.


   
BeantwoordenCiteren
 bart
(@bart)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 154
 

Maar een oplossing:
Piet nog eens vragen bij overdracht van z'n cadeau.

ook i.v.m. de 541's met de GROTE 'stopkaffen' - klinkt zo leuk!


   
BeantwoordenCiteren
(@f-thalen)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 183
 

Ik meen mij van "vroeguh"vaag iets te herinneren over een 545 variant, deze was in plaats van met een 12 inch woofer uitgerust met dubbele 8 inch woofers (8067 mfb x 2)
Of heb ik dat nu gedroomt? (6)

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Hmmmm, dat moet dan een stevige droom geweest zijn πŸ˜›

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@carmen97)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 14
 

Of een natte.....?
Je hoeft je nergens voor te schamen hoor'.
Ik kan het me wel voorstellen.....

Rob


   
BeantwoordenCiteren
(@c-walters)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 410
 

Ik kan me niet voorstellen dat ze gemaakt zijn.

Als ik het verhaal van Piet goed herinner was het:

"Small Size Big Performance"

Bij die small size passen de 75 cm hoge kasten niet.
Ik denk dat je of een 544 gezien hebt.
Of iemand heeft goed naar de 54x serie gekeken en zelf iets gemaakt.
(Heb ik vroeger ook gedaan)

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 Han
(@han)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 39
 

Nu we het er toch over hebben: ergens ververstopt in mijn geheugen zit nog iets van een 200 watt 545 uitvoering. Niet voor de consument gemaakt.

tot mfb, Han.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Han,

Ook de "gewone" 545 is niet voor de consument, maar slechts voor studiomensen.... Wellicht was de versie die jij bedoelt wel voor PA gebruik bedoeld????

Groeten,

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 Han
(@han)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 39
 

Ja Thomas, maar de 545 stond gewoon in de folder en was "gewoon" leverbaar.
tot MFB, Han.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Han,

Dat klopt, daar heb je gelijk in... Had Philips in die tijd ook Pro Audio Folders wellicht?

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@soundman)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 35
 

Inderdaad ook ik heb deze verhoogde 567 mfb's ooit gezien in de luisterruimte van philips service centrum amsterdam.
Helaas zijn deze centra een beetje opgeheven.
Volgens mij ook met 2 woofers 8067 vraag me af waar ze gebleven zijn.

Groeten Marcel.

[%sig%]

Bericht bewerkt (08-03-2003 15:53)


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: