Aanrader DAC die ee...
 
Meldingen
Alles wissen

Aanrader DAC die een beetje "past" bij de 800 seri

16 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
954 Bekeken
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Ik heb vandaag mijn Denon DAC DA-500 binnen, klinkt (gewoonweg eng en stomtoevallig als mijn nad c542 cd-speler! van alle merken en types toevallig net deze match!?!).

Anyway goede dac dus, als je van nad cd-speler c542 sound houdt.

Qua look even op mijn Flips set gezet en van een afstandje staat het niet onaardig!
De DAC960 is een fijne dac maar na 22 jaar geeft die de scepter toch wel over naar de 20 bitter denon (ruimtelijk geluid, net meer details etc).

Dus voor je cdd882 is het een leuke aanbeveling als combootje en is je sound helemaal up to date vergelijkbaar met de audiofiele 24 bitter NAD c542.


   
Citeren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

klopt helemaal. ik heb die combinatie al een jaar of 4 draaien cdd882 / 880 plus dac 500 ideaal lekker vet en mooi doortekend
overigens de core is alpha processing en dat lijkt een beetje op de da core van de FR994 dts receiver van philips


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Aha, ja iemand zei ooit tegen me, de dac-500 speelt het lekkerst met een Pioneer Stable (pd507/ pd s-06 etc.) and een Teac vdrs10 en dat andere combi's soms slecht klinken met de Denon DA500.

Maar over de combi Philips-Denon ben je na een tijd luisteren tot de conclusie gekomen dat het ook fantastisch klinkt?


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Ik kan helemaal niet met jullie meedoen... πŸ˜₯

Hoe kunnen mijn Philips SAA7350AGP's wedijveren met het high end spul wat jullie hebben staan... πŸ™„

Ik kruip heel snel terug in mijn hol... πŸ™

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Welnee, jij gaat geen een hol in!!

Die Flips van jou is al tig keer beter dan wat menigeen in Hollands woonkamer staat!

En buiten dat, tis dat ik niet bekend ben met de controllers en die actieve boksen, heb ze nog nooit gehoord zelf maar schijnt bijzonder te zijn.
En om het ooit te kopen heb ik geen ruimte voor, cd-spelers kan ik nog net ergens kwijt maar boksen wordt een ander verhaal qua plek).


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

juust ,
ik heb marantz technics etc allemaal geprobeerd , en als het mechanisme oke is hoor ik geen verschil, net zomin als kabels weinig invloed hebben
Maar ik hoor wel verschil tusen de dfa 888 de denon , de philips dts en tegenwoordig ook een sony dsp dac en een marantz dts receiver.
uiteraard allemaal op mfb , en even gechekt op de dss set maar daar werkt de dac natuurlijk niet optimaal op


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Ja kabels onderling maken ook niet zo uit maar... de karakterestieke impedantie behoort exact 75 ohm te zijn bij digitale interlinks ivm de sony/philips DIF (Sony/Philips hebben het nu eenmaal op 75 ohm afgesproken als regel).

Ik koop voor een exacte 75 ohm situatie de Hirschman Koka (serie 499 of 799 dat ben ik even vergeten) is vrij stugge kabel maar sowieso zeer dikke koperen kern en wat stevige rca-pluggen (heb er zelfs eindelijk gevonden die 75 ohm doormeten met de multimeter om het geheel te perfectioneren).

Kosten 3x nix en vergelijkbaar met dure snobmerken (terwijl sommige niet eens de 75 ohm als kar. imp. hebben!?!)


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

oh isse simpel ik gebruik meestal zendamateur coax rg158 u ofzo met luchtisolatie da's ook 75 ohm
op de scoop geeft dat geen probleem en gehoormatig ook niet kosten ehhh 1 euro de meter
overigens de afsluitimpedantie is niet kritisch mits maar aan beide zijden dezelfde afsluitweerstand is icm de coax

maar eerlijk gezegd hoor je dat niet zo ...


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

ow dus dan kan elke rca-plug er maar aan als je idd 2 dezelfde gebruik?
Kijk weer wat geleerd.
Maar is de zendwereld niet veel spul 50ohm? maar niet voor alles dus.


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

rg 58 u is inderdaad 50 ohm .
ik ben even kwijt wat de codering was ...
zoek ik op anders even op


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@ Ralphies: die impedantie is gewoon zo gekozen omdat deze reeds bestond voor analoge audio-verbindingen. Lekker makkelijk en goedkoop dus... Hoefden ze de oude kabels niet weg te gooien hahaha.

Hirschmann heeft goede coax, ook voor antenne, satelliet en zo... Ik heb de hele kruipruimte vol liggen met "Hirschmann Digital". Ik wil helemaal geen andere voor de schotels.

Radiozendamateurs werken inderdaad (veel meer) met 50 Ohm voor zover ik weet.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

In het kader een mensch is niemals tevreden...
Zou je die Denon Dac DA-500 ook weer met nieuwere opamps kunnen voorzien? maar ja in dat ontwerp bekeken het geluid wordt dan evt. anders maar ja, leid dit automatisch tot mooier?
Ik schat dat die Denons van begin 2000 zijn, toen waren die opamps ook al gewoon goed he? (It uses M5218 (Mitsubishi) opamps).
(dit nav jouw verhaal Movieman, over oude opamps ruis etc bij de dss930 topic).


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@ Ralphies: ja je vraagt mij wat zinnig is... Volgens de datasheets van de fabrikant (ST) gaan OpAmps 1.000.000 uur mee. Dat is tegenwoordig zo maar was dat ook 15 jaar geleden het geval? Ik denk dat je op een gegeven moment geen verschil meer hoort en dat alleen de PC of oscilloscoop nog iets meet... Maar ja, waar de grens is? Ik denk dat dat puur en alleen afhankelijk is van het individu en dan met name de "kwaliteit" van "NIET-discodove" oren. De jeugd is al helemaal doof dus die zullen echt geen verschillen horen. Wij misschien wel nog omdat we toch in een "high end" tijdperk opgegroeid zijn.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Haha mooi dat laat ik het zo, als er sowieso misscien nog niet veel verschillen te waarnemen zijn, wie weet heeft die dac niet eens veel branduren gemaakt voor de looptijd van zijn opampies.


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

ik heb die denon in een kringloop gekocht voor een paar euro , en ik meen dat ze in 2002 ofzo nieuw in doos stonden voor 70 euro bij correct in de koopjeskelder.
Je moet er vanuit gaan dat de compnenten behoorlijk optimaal zijn alle veranderingen zijn niet verbeteringen overigens.

if it is'n broken don't fix it...


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: