DFA888 en CDD882
 
Meldingen
Alles wissen

DFA888 en CDD882

37 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,680 Bekeken
(@kirpeknots)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Nee
Nee
Nee


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

De 850 lade is kunststof, maar het is ook een zwaar apparaat.

Ik heb er eentje (de mkII) hier gehad en het tandwiel vervangen, helaas wil de eignaar em niet kwijt. Ziet er deftig uit van binnen, maar kan best zijn dat die 882 nog heftiger is. Ach, zolang al je cd's het goed doen zonder over te slaan... πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

@Kirpeknots wrote:

Nee
Nee
Nee

lekker duidelijk πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@kirpeknots)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Wil de mensen toch nog even een mooi fototje van mijn 850 laten zien.

Met pronto er bij ja. (Wel nodig met al die afstandbedieningen).

Wat zo jammer van zo'n philips is dat ze dat hoerig blauwe verlichting gebruiken. πŸ˜›
Yamaha heeft tenminste fatsoenlijk degelijk rood. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

Als ik de cd 850 heb dan heb ik werkelijk de hele 800 serie compleet!
Op de dac 960 na.

De dac heb ik zelf gemaakt vanuit de dvd-985.

De flips 890 heb ik een paar kleine modifacaties aan gedaan. deze sturen 5 mono amps van marantz aan.

Klinkt als set echt super alleen jammer van de gipsplaten aan mijn plafond die willen snel sneuvelen ik heb daaronder de bose wave canon hangen.

Vrouw lief wou m niet zien!! πŸ˜• πŸ˜•


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

hoerig blauw, en rood vind je mooi.. ik vind rood meer bij hoerig passen en blauw vind ik wel een mooie display kleur πŸ˜‰

Trouwens die yamaha dingen hebben meer van dat oranje achtige dipslay, dat is wat minder fel.


   
BeantwoordenCiteren
(@kirpeknots)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Hoerig blauw was grappig bedoeld. Dat is natuurlijk hoerig rood. Yamaha noemt het inderdaad Amber. Soort van donker rood.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Ja inderdaad Zapper, rood is echt goedkoop, net zoals de "babes" van de Wallen. 😈

Yamaha heeft op zich wel leuke versterkertjes... Helaas kon Philips daar niet aan tippen met hun 800 en 900 spul van toen. πŸ˜₯

Wat nu, NEE NEE NEE, wat is dat voor commentaar? Gaarne meer informatie! πŸ™„

Ik koop me misschien nog een tweetal CD614's in het geval dat mijn laser of loopwerk van de 850MkII het begeeft. Genoemde spelers krijg je voor rond de 15 euro op MP lol. Ze hebben ook een CDM4/19 ding erin zitten. Dacht ik tenminste... Het oranje tandwiel van de 850 ziet er nog goed uit... *knock on wood*

P.S.: de Philips displays en lampjes zijn mint/turquoise dus een mengelmoes van groen Γ©n blauw! hahaha. 1-0!!!

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

Ik vind dat blauw mint kleurtje wel erotisch lolz!


   
BeantwoordenCiteren
(@kirpeknots)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

@Zapper wrote:

@Kirpeknots wrote:

Nee
Nee
Nee

lekker duidelijk πŸ˜‰

Uhhm. Dat was mijn reactie op het bericht van Remi.

"de CDD882 heeft een gegoten chassis en een metalen CD lade
het ding weegt 10kg, hoe zit dat bij de CD850?"


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

inderdaad..

als ik in dat lijstje kijk van Takes, dan liggen de CD960, CD880 en CDD882 het dichtst bij mekaar qua opbouw/degelijkheid. Waarbij je ej af moet gaan vragen of de 960 nog wel zo veel waard is als er voor geboden wordt soms, omdat die toch al 20 jaar oud is, en je kunt zo'n laserpen wel uit een cd104 halen als ie op raakt, maar die dingen slijten wel. De laserstroom was toen nog vrij hoog. Kennis van me heeft een cd204 of 304 (is al een tijd geleden) eens kunnen fixen met een laserpen uit een 104 waar de voeding van was uitgefikt.

De 850 heeft een nieuwer loopwerk. (CDM4). maar goed ook de meer plastic 850 heeft zich inmiddels wel bewezen πŸ˜‰ En CDM-4's kun je nog wel uit andere spelers halen mocht ie gaan haperen.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Ik heb toevallig ook de CD951, klinkt goed hoor verder, maar toch komt ie mij lang zo degelijk niet over als de CDD882 b.v.
Hij weegt ook helemaal niet zo veel, plastic laadje, jammer, bij het topmodel zou je denken dat dit wel metaal mag zijn.

Ik moet nog iets langer door voor ik m'n 800 serie ook compleet heb.
ik mis nog een FA880, een werkende FA890 (ik hoop dat ik de uitgefikte die ik nu heb nog tot leven kan wekken), een CD880, CD850, FC880 en de DAT880.
Ik heb al wel een DFA888, CDD882, CDC875, FT880, FT890, FT980, FC870, DCC850 en de DAT850

van 't lijntje daarvΓ³Γ³r heb ik de FA960, er ontbreekt nog de FA860, CD960 en DAC960.

ik loop er wel een keer tegenaan, moet ook niet te snel gaan he?


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Om dit draadje af te sluiten... ik heb die spullen gekocht πŸ˜‰
Ik heb nog geen high-end cd en was eigenlijk naar de 950 op zoek, maar deze is eigenlijk ook wel goed, zoniet beter misschien. Gaat me niet om alle types te verzamelen, moet gewoon een goeie hebben die zonder mekkeren al mijn cd's afspeelt, zoals de cd304 vroeger. Ik heb een cdc935 beneden, en daar is een nieuw loopwerk ingezet, maar die heeft nog weleens problemen met "moeilijke" cd's.

Alleen werkte er wat knopjes niet op de cd speler en versterker, soms wel, maar het ding had heel lang op zolder gestaan. Ik heb er verder niet zo op gelet, kwestie van contactspray dacht ik, lang stilgestaan, en het speelde allemaal prima daar. Zitten wrs vierkante microswitchen in die zijn over het algemeen wel goed.

Kom ik thuis en ben de zaak aan het uitladen valt me de lucht op, en de luidsprekerkabels.. de eigenaar heeft stevig gerookt vroeger, en dat verklaart die knopjes. (alle kabels liggen al in de ton buiten)
De lucht valt nog mee omdat het wrs allang op een zolder heeft gestaan. Maar toch... hoe krijg je die rommel overal af en tussen uit? Wel jammer dat ik dit niet meteen had gemerkt, mogelijk had ik em dan zelfs laten staan.

Dus dat wordt poetsen en zo.. nu nog uitvinden met welk goedje. Aceton lost teer en nicotine op maar dat lost nog wel meer op..
Wie is er hier chemisch onderlegd? ❓


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

Ik persoonlijk maak het schoon met alles reiniger op een wattestokje.
Verdun het een beetje met lauw water in een kopje.

Ik heb tot heden geen probs gehad.
Letters blijven erop staan. De display met een zachte wonderdoekje om krassen te voorkomen.

Mocht je er krassen op hebben kun je dit nagenoeg onzichtbaar maken door tandpasta. (geen grap, werkt ook prima op cd's)

Suc6


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

πŸ˜€ Mooie vangst Jeroen!
de DFA888 heb ik ooit nieuw gekocht, nooit spijt van gehad. ik heb de FB565's er op aangesloten.
Laatst deed de verlichting het niet meer na 17 jaar. geen tijd gehad om er naar te kijken. dat duurde 'm toch te lang en spontaan deed alles het weer 8)

De CDD882 kan misschien een nieuw snaartje nodig hebben om de lade eruit te duwen. De mijne doet 't al meer dan een jaar met een klein elastiekje πŸ˜›

have fun met die toffe set!


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 3
Deel: