philips cd960

Meldingen
Alles wissen

philips cd960

17 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
1,231 Bekeken
 m44
(@m44)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

hallo allemaal.
voor dat ik tot zaken kom al ik me even voorstellen. mijn naam is robin van den bergh en ben op meerdere forums actief onder de naam M44.
ik ben de laatste paar maanden in de ban van philips cd spelers vandaar mijn komst hier.
ik ben vader van 3 kleine kinderen, psychiatrisch verpleegkundige en de hobbies zijn audio en diverse vechtsporten, powerliften en koken.

mijn eerste post en direct al een vraag. momenteel speel iik met de cd650
die een kennis van mij gemodificeerd heeft. hij heft mijn duurdere Rotel er echt uitgespeeld.
de rotel ga ik derhalve verkopen en ik wil graag een cd960 vinden omdat dit een upgrade lijkt te zijn voor de 650.
weet iemand zo'n speler te vinden. of heeft iemand andere opties.
de dac lijst heb ik al en ik zoek met name spelers met een 1541 dac
de 304(2) geloof ik.
liefst met een oud uiterlijk en veel metaal. past beter bij de rest van het ouwe spul

voor de liefhebbers dat ouwe spul is een bose 1801 eindversterker en een ST5600 tuner van sony.
century gold speakers van jbl.

ik hoor het graag

Citeren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

aha een bose1801, ja dat is een zwaaregewichtje, dat is degene met de externe koellichamen he? 1e serie zonder bezuinigen.

Ja een cd960 is mooi, wat ook een leuke aanrader is en ziet er ook wel geugdelijk met staal uit is de cd882, ook zwaar gebouwd en degelijk, ik denk qua hoogte weer hoger dan de cd960, die heeft zo'n vaag lipje aan het front en de cd882 is meer hoekig massief ogend.
En als je de cd882 mooi vind, zul je ook wel voor de opvolger cd850mk2 vallen (wel plastic kast helemaal, met slim een alu U-cover erover en een alu front dus oogt toch nog degelijk maar geen alu frame meer en is geen 16bitter meer als de vorige genoemde types, klinkt op zich ook mooi).

Google maar es voor de kiekjes.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Ralphies, je vergist je een klein beetje in de naamgeving.. de CD882 moet zijn CDD882. Deze heeft alleen een digitale uitgang, optisch en elektrisch. Je hebt er een externe DAC bij nodig anders komt er geen geluid uit. vandaar de 2e "D", van 'Drive'

z'n broertje waar wel een DAC in zit is de CD880.
beide spelers hebben een gegoten chassis en wegen meen ik meer dan 10kg.

de CD960 heeft ook een DAC en een gegoten chassis, ook zo'n zware jongen. Heel mooi spul allemaal 8)

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member

Ja klopt ik bedoel cd880 maar omdat ik zelf de cdd882 heb verwar ik ze altijd.

BeantwoordenCiteren
 m44
(@m44)
Active Member
Topic starter  

mooi spul en vrij zeldzaam ben ik bang πŸ™

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member

Haha niet net als mij zijn: ongeduldig dus duur kopen, proberen via via of rustig afwachten tot een niet-uitkaaierprijs zie en dan toehappen (helaas tesamen met 10000 anderen op marktplaats op dat moment πŸ˜₯ ).

BeantwoordenCiteren
 m44
(@m44)
Active Member
Topic starter  

knoop is doorgehakt. het is de cd304mk2 geworden.
kan dus een slotje op.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Slotje? Is dat gebruikelijk hier?

De 304MKII is wel een geinig ding ja.

Hoe vind je het geluid van de 1541?

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

De cd880 heeft (net als de marantz cd80) een tda1541a S1. Hele mooie speler. Verder kun je hier zien welke spelers een tda1541 hebben:
http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strBrand=Various&strPage=Daclist#P

Ik heb 2 cd960's. 1 in nieuwstaat, 1 voor onderdelen. De cd960 heeft een tda1541 non-A. Technisch is ie precies hetzelfde als de marantz cd94.
http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Info&strBrand=Philips&strType=Philipscd960
πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 m44
(@m44)
Active Member
Topic starter  

@Zapper wrote:

Slotje? Is dat gebruikelijk hier?

De 304MKII is wel een geinig ding ja.

Hoe vind je het geluid van de 1541?

ongemodificeerd heb ik ze nog niet gehoord. deze 304 gaat ook eerst via iemand die daar bedreven in is.
na modificatie vind ik ze heerlijk natuurlijk klinken, geeft een beetje het geluid van de plaat zoals ik dat van vroegah ken.
ruimtelijk,dynamisch.
ik kom ook steeds dichterbij het geluid wat ik zoek. ik wil een echtev marshall sound als het op rock aankomt en die philips maakt het allemaal net wat rauwer.
ik heb verder geen verstand van de modificatie. (de 304mk2 is nl al gedeeltelijk gemod)
ik weet wel dat er een jitterklok inzit.(betere)
de op amps zijn verbeterd en er zit een Dc loop in. nu weet ik wel wat deze termen inhouden maar hoe dat werkt in de praktijk, geen idee.
de man die modificeert zal er naar kijken.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

@tda wrote:

De cd880 heeft (net als de marantz cd80) een tda1541a S1. Hele mooie speler. Verder kun je hier zien welke spelers een tda1541 hebben:
http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strBrand=Various&strPage=Daclist#P

Ik heb hier een Cd780. Volgens de lijst zit daar de 1541 in.

Mooi niet dus. De 7220 wel en daarna de goedkope 1543.
Die is stukken minder qua geluid.

Wel een lollig spelertje trouwens.
Mooie printplaat erin.
Misschien zit in de 781 782 wel de befaamde dac.

BeantwoordenCiteren
(@jorissie)
Reputable Member

heej,

ik heb hier een cd160 staan, de display-driver is kapot...
geeft allemaal leuke streepjes enzo,
mag voor niet al te veel weg..

Groetjes
Joris

BeantwoordenCiteren
(@citroentje010)
Estimable Member

@m44 wrote:

hallo allemaal.
voor dat ik tot zaken kom al ik me even voorstellen. mijn naam is robin van den bergh en ben op meerdere forums actief onder de naam M44.
ik ben de laatste paar maanden in de ban van philips cd spelers vandaar mijn komst hier.
ik ben vader van 3 kleine kinderen, psychiatrisch verpleegkundige en de hobbies zijn audio en diverse vechtsporten, powerliften en koken.

mijn eerste post en direct al een vraag. momenteel speel iik met de cd650
die een kennis van mij gemodificeerd heeft. hij heft mijn duurdere Rotel er echt uitgespeeld.
de rotel ga ik derhalve verkopen en ik wil graag een cd960 vinden omdat dit een upgrade lijkt te zijn voor de 650.
weet iemand zo'n speler te vinden. of heeft iemand andere opties.
de dac lijst heb ik al en ik zoek met name spelers met een 1541 dac
de 304(2) geloof ik.
liefst met een oud uiterlijk en veel metaal. past beter bij de rest van het ouwe spul

voor de liefhebbers dat ouwe spul is een bose 1801 eindversterker en een ST5600 tuner van sony.
century gold speakers van jbl.

ik hoor het graag

Had je toevallig kort geleden ook gereageerd op de verkoop van mijn, in nieuwstaat- ook technisch- verkerende, CD303?

BeantwoordenCiteren
 m44
(@m44)
Active Member
Topic starter  

niet dat ik weet

BeantwoordenCiteren
 m44
(@m44)
Active Member
Topic starter  

hmm
ik begin nu te twijfelen. maar als er geen 1541 dac in zit heb ik die meestal overgeslagen.
ik handel eigenlijk altijd dat soort zaken netjes af.
ik kan het niet controleren omdat mijn vrouw alle oude mail had verwijderd.

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: