SCHUIMRUBBER 587
 
Meldingen
Alles wissen

SCHUIMRUBBER 587

25 Berichten
12 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,266 Bekeken
(@joost)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 79
Topic starter  

Ik heb een drietal weken een paartje 587 gekocht in de buurt van Eindhoeven. De verkoper garandeerde mij dat ze nog nooit open waren geweest. Ik heb ze door Wim laten controleren en hij vertelde me dat ik bij 1 speaker het schuimrubber mis. Weet iemand waar ik soortgelijk schuimrubber kan kopen? En verder mis ik 4 schroeven aan de achterkant. Dit zijn zwarte schroeven. Heeft iemand deze misschien nog ergens liggen? Dus heeft iemand nog ergens schuimrubber voor de 587 liggen en de zwarte schroeven voor de achterzijde? En weet iemand waar ik het kan krijgen? Tel: 0172-478200

Jan


   
Citeren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Jan,

Ik heb al enkele keren gehoord dat dit schuimrubber prmia kan worden vervangen door de tochstrippen van Tesa. Je hebt dat platte spul met een kleefzijde, verkrijgbaar bij oa Praxis, Gamma, Formido..... enz enz.....
Over die schroeven, dat zijn gewone zwarte houtschroeven, even bij de ijzerboer (of ook bouwmarkt) langs......

Succes ermee!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ernst)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 660
 

Hai
Bedoel je soms het schuimrubber IN de kast? volgens mij kan je dat
op elke markt verkrijgen, Tesa tochtape heb ik ook gebruikt voor afdichting
en is luchtdicht (ik check het met een kaarsvlammetje wat wel/ niet wappert)
Succes!!

Ernst


   
BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 418
 

[%sig%]

Bericht bewerkt (10-09-2003 18:04)


   
BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 418
 

!!!!!! Ik bedoel SCHUIMRUBBER.
Wim


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Wim,

Schuin rubber, dat heb je ook hoor.... gebruik je weer voor héle andere isolatie toepassingen 😀

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 Han
(@han)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 39
 

Jan, Piet Gouw vertelde, naar aanleiding van mijn vraag, dat het schuimrubber met een speciaal impregneermiddel is behandeld om zo de demping van een met glaswol beklede kast te benaderen.
(Het glaswol was wegens arbo redenen vervangen door schuimrubber)
Ik zou dus niet een "gewoon" brok van de markt in een 58x stoppen, maar toch een origineel zien te bemachtigen of de kast met glaswol bekleden.
Tot MFB, Han.


   
BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 418
 

[%sig%]

Bericht bewerkt (10-09-2003 18:04)


   
BeantwoordenCiteren
(@joost)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 79
Topic starter  

Niet zo best he Wim? Hoor jij duidelijk verschil Wim? Zit er in de 544 dan wel glaswol? Wie kan hier een nuttig antwoord op geven. Koop ik een paar 587 moet ik op zoek naar een stuk schuimrubber of glaswol. Blijkt het weer speciaal schuimrubber te zijn. Heeft er iemand a.u.b. dan nog een sloopspeaker die nog dat stuk schuimrubber kwijt wil a.u.b. aan een MFB freak. Wim, kunnen we dat spul er bij jou speakers niet uithalen? (geintje!)

Groeten, Jan


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Ik vraag me af of er in dit geval écht sprake is van hoorbare verbetering.... oké, conventioneel schuimrubber is onbruikbaar als box isolatie, dat is een feit. Maar zou gewoon een matje steenwol of glaswol echt zo'n probleem zijn? Ik weet trouwens dat met gewoon wol ook bijzonder goede demping verkregen kan worden....

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 418
 

[%sig%]

Bericht bewerkt (10-09-2003 18:05)


   
BeantwoordenCiteren
(@ernst)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 660
 

Dempingsmateriaal uit een audio zaak moet ook wel voldoen hoor. Dit
wordt speciaal gemaakt voor speakers, proberen zou ik zeggen!
Succes

Ernst


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Gebruiken ze daar niet dat mooie zachte witte spul dat naar de naam Tempex luistert? Eigenlijk soort veerkrachtige kunststof watten....

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@f-thalen)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 183
 

Uit het berichtje van Han blijkt dat vgl Piet om ARBO technische redenen er geen glaswol in de 58.. serie is gedaan.
Daar zou je uit kunnen halen dat glaswol wel de voorkeur had maar niet meer mocht.
Mmmm ben benieuwd hoe miijn 585érs klinken met een 10 cm glaswoldeken in de rug! Ga ik zekers eens uitproberen!! In conventionele boxen leidt dat ook altijd tot nog warmere bassen..
Had er nog nooit zo over nagedacht maar zag inderdaad geimpregneerd schuimrubber er in zitten.

Trouwens nog een vraag aan Thomas: bij de vorige MFB meeting zijn er na ik heb begrepen veel vragen aan Piet voorgelegd.
Staan deze vragen met de antwoorden van Piet op de site? zo ja waar?
zo nee komt dat nog?

vr gr

Freddy


   
BeantwoordenCiteren
 CC
(@_cc_)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 73
 

de beste vervanging voor het schuim in de kast is mijns inziens dacron hetgeen te koop is per strekkende meter bij de zelfde stoffenhal als waar ze ook het originele jute speakerdoek verkopen. zie http://camphuisen.com?id=335 voor adres gegevens

[%sig%]

Bericht bewerkt (08-03-2003 22:48)


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: