DSC950 speakerset A...
 
Meldingen
Alles wissen

DSC950 speakerset A probleem

13 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
535 Bekeken
(@rudiv)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 30
Topic starter  

Dag,
Onlangs heb ik een DSC950 (en DSS930 set) aangeschaft, en nu doet het rechter kanaal van speakerset A het niet meer, speakerset B doet het daarentegen wel nog goed (gebruik van speakerset B is niet zo handig, want die komt niet automatisch uit standby als ik de afstandsbediening niet op de speakers gebruik)

Kan iemand me helpen aan service manual of een tip voor reparatie (woon in Belgish Limburg) ?

m.v.g.
Rudi


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Heb je alle terminators juist aangesloten ?

En ik ben anders ook benieuwd of het li-re wisselen van boxen effect heeft.


   
BeantwoordenCiteren
(@rudiv)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 30
Topic starter  

Terminator is aanwezig, (spearkerset A) links werkt op beide boxen, (spearkerset A) rechts op geen box, volgorde van aansluiten van boxen heeft ook geen invloed. Ik kan niet anders besluiten dan dat het aan de DSC950 ligt (maar heb geen kennis over het inwendige daarvan).

Bedankt voor het meedenken !


   
BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
 

Rudi,

Je bent niet de enige met het probleem! Ik ben de afgelopen jaren regelmatig geswitcht van A naar B of C en andersom. Heb de eerste keer toen het euvel zich voordeed 1 box op mono gezet, maargoed, enkele maanden geleden dacht ik, dit moet ook anders kunnen.
Dus naar wat geswitcht te hebben, had ik op kanaal C de juiste rechts en links gevonden. Tot enkele weken geleden 1 box minder hard ging spelen dan de andere. Eerste instantie dacht ik, shit, zal toch niet waar zijn dat deze ook een mankement krijgt (de andere DSS940 heeft soms last dat de tweeter uitvalt). Maargoed, alles weer naar voren gehaald en gaan draaien met die schakelaars, totdat ik op A weer een goede rechts en links had gevonden. Nu spelen ze weer goed voor zolang het duurt!

Dus, ik kan je verzekeren, het ligt niet aan de boxen maar aan de DSC950. Zit zelf voor een alternatief te zoeken, de NAD118!

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

een alternatief voor de DSC950 is er niet echt, dus ik zou gewoon accepteren dat je speaker B moet gebruiken, ook al heeft dat een bepaald klein ongemak.

je hebt de speakers wel in serie staan neem ik aan? dus niet allebei separaat op de DSC950?


   
BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
 

@basemaster wrote:

je hebt de speakers wel in serie staan neem ik aan? dus niet allebei separaat op de DSC950?

Nee, ik heb ze separaat! Zou het daar aan (kunnen) liggen? Ik zal dit weekend eens kijken of hiermee mijn probleem oplost, misschien dat van Rudi ook!

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

probeer het eens!

misschien werkt het ook zoals jij het aansluit maar dat is dacht ik niet zoals het hoort.


   
BeantwoordenCiteren
 jori
(@jori)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 38
 

Hallo allemaal,

De dss930 behoren in "serie" te worden aangesloten. Dus bv linker speaker op DSC en de rechter speaker op de linker en afsluiten met een plug.

Mvg


   
BeantwoordenCiteren
(@rudiv)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 30
Topic starter  

Bij mij staan de DSS930's in elk geval in serie. Links eerst/rechts eerst heeft overigens geen invloed.

Vervelend aan het gebruik van kanaal B is dat de speakers niet uit standby komen wanneer de afstandsbediening niet via de speakers gebruikt wordt, en dat de volume-regeling op de DSC950 ook terugschakelt naar kanaal A bij standby.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Voor alle DSS geinteresseerden,

We gaan aankomende 19 mei de DSS luidsprekers demonstereren. Het is de bedoeling dat we de DSS930 en 940 onderling vergelijken maar ook in combinatie met een MFB luidspreker. Hebben jullie zelf nog ideeen horen we dat natuurlijk graag.

groeten,

André


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi André!

Jammer dat jullie de DSS930SE niet meenemen in de luistersessie... Ik heb 2 DSS930SE en 2 DSS930. Geloof me het is een wereld van verschil! De SE-variant klinkt veel voller en warmer in vergelijking met de commerciële standaard DSS930. Het laatstgenoemde type maakt wel meer kabaal... Erg vreemd vind ik dat LOL

Hoi RudiV!

Er kan veel aan de hand zijn. Allereerst is het zo dat de DSC950 zich nogal eens "ophangt" en dan gaat-ie rare dingen doen. Gewoon ff alles compleet uitzetten en eventjes laten "resetten". Dat helpt in de meeste gevallen. Schakel eerst de laatste luidspreker in de keten in en vervolgens de anderen. Zet dan de DSC aan (hij springt op stand-by). Schakel tenslotte het volledige systeem in. En dan zegt het BOEM! (geintje)

Mijn DSC950 heeft ooit in Eindhoven op de service gestaan met vergelijkbare problemen. Er bleek een slechte serie elco's (typisch Philips! LOL) op de uitgangen van het apparaat te zijn gebruikt die lekten. Die zou je eventueel kunnen vervangen. Heb je de eindweerstanden wel op de laatste luidspreker(s) in de keten zitten? Zijn ze nog goed, m.a.w. ze moeten 75 Ohm zijn!

Verder is het zo dat de schakel-ICeetjes in de DSC defect kunnen raken (ik spreek uit ervaring want ik heb ze al eens een keer laten vervangen).

Het einige mij bekende euvel van de DSS930, is het relais. De elektronica en met name de DSP (DART) hebben geen last van defecten voor zover ik weet. En ja de powerelco's (op de XDA-print) kunnen het wel eens begeven. Na een aantal jaren intensief gebruik kunnen de soldeerverbindingen loslaten (maar dat is ook bekend van Philips... met name het hoogspanningsgedeelte in TV's is slecht gesoldeerd).

Groetjes,

m0vieman.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

@m0vieman wrote:

Hoi André!

Jammer dat jullie de DSS930SE niet meenemen in de luistersessie... Ik heb 2 DSS930SE en 2 DSS930. Geloof me het is een wereld van verschil! Groetjes,

m0vieman.

Misschien is het niet helemaal duidelijk, zo'n meeting:
Het idee is dat iedereen die iets te laten zien of horen heeft, van harte wordt uitgenodigd dit ook te doen !

Met andere woorden, als je de speakers op de meeting wilt demonstreren graag !

Maar ook freaks die gewoon een zwik overtollige hardware willen verkopen kunnen dit rustig meenemen. Geef in dat geval wel even door dat je gebruik wilt maken van een tafel.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Ik gaf alleen een idee aan... 🙂

Ja, uiteraard ben ik bereid om die dingen van mij eens te "showen" echter ik zit momenteel zonder vervoer. 🙁

Beetje onhandig in de trein 2 van die kasten op zware RVS-standaards (die heb ik eens ooit laten maken). 🙄

Groetjes,

m0vieman.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: