Philips 212 ELECTRO...
 
Meldingen
Alles wissen

Philips 212 ELECTRONIC

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
506 Bekeken
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
Topic starter  

Beste medefreaks.

Zojuist op de website geplaatst, de orginele Philips reclame folder van de o zo bekende Philips 22GA212 Draaitafel.

Veel leesplezier gewenst!

Herman & André


   
Citeren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
 

Mijn eeuwige dank voor deze brochure !

De 212 was de tweede echte Philipsliefde na de 22RH720. Mooi ontwerp en die subtiele tiptoetsen......
Helaas heb ik nogal wat pech gehad met mijn 212-aankopen. De eerste had een ontregelde motor. Vervolgens heel veel gezeik met het wegvallen van links of rechts (kanaal). Kontaktspray hielp niet, element verwisselen ook al niet. Het halve huis stond vol met 212-pickups. Inmiddels heb ik er één die 100% goed is.

Toen kocht ik een 202 voor de wereldprijs van 7 euro 50. Nou en DIE is het dus...............geen idee wat daar voor speciaals in zit......heb een 967 en een 977, maar doe mij maar de 202. Alles handmatig, dat wel.....maar het geluid................209S met 412 element is nog net iets beter, maar voornamelijk vanwege het automatisme.

Als je een keer wilt lachen. moet je een 222 platenspeler kopen. Die kunnen zo lekker de weg kwijt zijn. De mislukte evolutie van de 212.

Groeten van een platenspeler met 35 jaar ervaring,

Tom.


   
BeantwoordenCiteren
(@gromsound)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 19
 

Had iemand al gezien dat de drie tiptoetslichies op de foto tegelijk branden? Iets wat bij normaal gebruik helemaal niet kan??

Hebben de promoboys speciaal voor de foto die dingen om zitten solderen soms, je blijft lachen!

groet

Andre.

PS het is inderdaad een heerlijke draaitafel, simpel doch doeltreffend. Niet voor niks zo lang gemaakt en gezien marktplaats ook behoorlijk veel verkocht vroeger. Huidige prijs vanaf 2 euro, pakze zolang het duurt.


   
BeantwoordenCiteren
(@steve)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 111
 

Zeg mcTommi, heb je enig idee hoe het zou komen dat die kanaaluitval zich manifesteert ?

Als je nu alle contacten heb gecheckt en zelfs de elementen hebt vervangen, dan moet er toch iets raars aan de hand zijn ?

Heb hier ook een Philips draaitafel staat (maar geen 212) en die heeft een zwak linkerkanaal. Als ik het element op een andere zet, klinkt alles normaal.

dus nu de vraag: wat zit er nog tussen pickupnaald en DIN stekker naar de versterker die het signaal kan beïnvloeden ? ❓


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
Topic starter  

steve,

Heb je ook dezelfde ingang gebruikt op je versterker? Bijvoorbeeld de 280 heeft 2 phono ingangen. Draai die eens om voor de zekerheid.


   
BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
 

@gromsound wrote:

Had iemand al gezien dat de drie tiptoetslichies op de foto tegelijk branden? Iets wat bij normaal gebruik helemaal niet kan??
Hebben de promoboys speciaal voor de foto die dingen om zitten solderen soms, je blijft lachen!

groet

Andre.

Hadden ze toen nog geen paintshop-programma dan 😉 Dat doet ook wonderen !


   
BeantwoordenCiteren
(@steve)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 111
 

Toch wel hoor, het was maar een simpele versterker met 1 gewone PU ingang. Maar die pickup gaf geen klank op het ene kanaal en ik heb alles onderzocht: element, naald, kabeltjes in de arm en DIN-stekker.
Het enige dat ik in feite niet bekeken heb is de DIN kabel...
misschien zit daar ergens een knik in... 😯


   
BeantwoordenCiteren
Deel: