Philips Loudspeaker...
 
Meldingen
Alles wissen

Philips Loudspeakers 1980

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
467 Bekeken
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
Topic starter  

Nieuwe update !


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Wel handig dat er nu eens een uitleg over de codering instaat.
Die was me nergens eerder opgevallen 😯


   
BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 423
 

Andre / Herman,

Dat de AD0211SQ ineens 60 watt aankan is heel begrijpelijk, daar Philips rond die tijd van continu- naar muziekvermogen is overgestapt. Dit scheelde een factor 1,5.

De vertaling van productienummer naar AD..... nummer is handig, maar ik ben ook nog nooit een complete lijst tegengekomen. Ik heb luidsprekers waarop geen AD.... nummer staat maar wel de code 2422 257 xxxxx.
Dit zijn waarchijnlijk varianten van de 'consumer versies' welke nooit voor losse verkoop bedoeld zijn geweest.

Marnix


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Die versies kun je via het databoek wel achterhalen. Vaak gewone AD speakers maar zonder de typeaanduiding. Vreger werden die an OEM-ers zo geleverd, dus die komen dan uit een box van een ander merk.

Oh ja, en dat vermogensverhaal: soms bedoelen ze voor gebruik in een systeem van 60 Watt, met een bepaald filter/freq. range. In de praktijk krijgen ze minder te verwerken vanwege de gemiddelde energieverdeling bij muziek.
Maar in een luidspreker moeten eigenlijk alle units dezelfde piekbelasting aan kunnen, zeker in het moderne tijdperk. Wel binnen de grenzen van hun frequentiebereik uiteraard!


   
BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 423
 

De luidsprekers die ik bedoel zijn de woofers uit de 495 box (100Watt, 2422 257 31514) en die uit de 9819 (200Watt 2422 257 31515). Gezien de codes zouden het varianten zijn op de AD12200W8 (2422 257 31512)terwijl in een folder gesproken wordt van een AD12250W8 voor de 9819 box.

Marnix


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

hee marnix lees je pm eens (op de andere site) πŸ˜‰

Het ging over die zak uit oudenbosch.


   
BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 423
 

Heb de mail gelezen, ben nu gewaarschuwd en tel voor twee.

Zal oppassen.

Marnix


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik begin dodelijk benieuwd te worden waar dit over gaat πŸ˜•

Tipje van de sluier πŸ™„


   
BeantwoordenCiteren
Deel: