Meldingen
Alles wissen

schema FA860

11 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
479 Bekeken
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
Topic starter  

hallo

heeft er iemand de service documentatie van de FA860?
Die zou ik graag willen hebben en dan eigenlijk met name de informatie over het instellen van de eindtrap. Ik heb sinds kort een 2e FA860, echter het apparaat wordt in rust nogal warm dat lijkt me niet gezond. Ik neem aan dat de warmte wordt veroorzaakt door een verlopen ruststroom instelling.

groeten

Martin


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ehh, ja ... open deur misschien ?
Maar meet wat de ruststroom is in de goede FA860.

Je kunt daarvoor de spanning meten over de laagohmige weerstanden tussen de uitgangstransistoren , en de hete versterker net zo afregelen.


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
Topic starter  

inderdaad maar in het kader van never change a winning team heb ik niet direkt zin om de andere FA860 af te koppelen etc.

ik zou toch graag eens de service doc inzien als iemand die heeft

problematisch is eigenlijk wel dat als het goedkope instelpotjes zijn dan zijn ze eigenlijk niet gemaakt om na 20 jaar nog eens verdraaid te worden


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik heb ook nog ergens een FAxxx staan, morgenavond zal ik eens gaan meten wat ik daar tegenkom.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Ik heb gisteren de FA960 servicemanual gevonden. Zal deze proberen vanavond nog in te scannen, wellicht komen er zaken met elkaar overeen...


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
Topic starter  

André

dat zou mooi zijn!

De printen zijn in hoge mate identiek dus dan kan ik in ieder geval de juiste instelpotmeters vinden etc.

Het blijft een beetje link om aan die dingen te draaien maar goed op dit moment wordt de versterker zodanig warm dat zelfs het front warm is.

groeten

Martin


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Wanneer ik te kleine potmeters of zelfs afgelakte potmeters tegenkom vervang ik ze zelf voordat ik ga afregelen.

Een afgelakte potmeter verdraaien kan betekenen dat zijn loper het contact verliest, met mogelijk de max ruststroom tot gevolg ...


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Ik heb gisteren het manual ingescanned, moet alleen nog de ruwe scans aanpassen in een leesbaar formaat. Ik denk daar woensdag aan toe te komen.


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
Topic starter  

prima deluxe

max ruststroom kan inhouden einde oefening voor de eindtrap dwz de eindtorren branden door en repareer dat maar eens.

dat is me al eens overkomen met een zelfbouwversterker, ik heb toen wel gerepareerd maar dat was eens en nooit weer.

ik zal zo langzaam aan de FA860 eens openmaken en achterhalen waar de warmte nou precies vandaan komt.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Er zit een behoorlijk koelblok in, zou het niet zo kunnen zijn dat de lampjes de warmte veroorzaken? Ze hebben geloof ik ook een modificatie hiervoor toegepast.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Je hebt een pm.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: