Service Manual Mara...
 
Meldingen
Alles wissen

Service Manual Marantz DD-82 of Philips DCC900

10 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
522 Bekeken
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

Hoi,

Ik ben op zoek naar een Service Manual van de Marantz DD-82 of Philips DCC900.

Heeft iemand iets liggen...?

Bij voorbaat dank.

Groetjes. πŸ˜‰


   
Citeren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Its your lucky day
http://www.hifiengine.com/manuals_type.php?man=Marantz&mod=DD-82


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

Mijn dank is groot en eeuwig! πŸ˜€

Eens kijken of ik de DCC900 nu kan voorzien van een monitor-functie... (de Marantz heeft die wel namelijk).

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Grappig, daar heb ik ook weleens aan gedacht toen ik die DCC900's nog had.

Dus ook maar eens het schema gedownload en gekeken.

Op het front-pcb zit de bediening in een matrix. Je moet dus de 2 punten zien te vinden in de dcc900 die corresponderen met de monitor functie, dat eens even doorverbinden met een drukkertje en hopen dat de software erop reageert.

Gebeurt dat, dan ben je klaar, gebeurt dat niet, dan moet je uitzoeken of de software te veranderen is en ik vrees...

Ik heb zo'n dd082 met defect dcc gedeelte en wil die als A/D D/A gebruiken, maar moet er nog eens wat in veranderen zodat ie meteen op monitor gaat als je em aanzet.

Overigens vind ik klanktechnisch de 1541 lekkerder klinken dan de 1547, maar dat is in de spelers zelf.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

Er zit toch een timer functie op die DD-82. Is gewoon een maakcontact. Lijkt mij vrij eenvoudig om die maker te koppelen aan de monitor functie i.p.v. de REC of PLAY. Kwestie van het schema onderzoeken... Kijk wel uit wat je doet, de timerknop is namelijk een "vast" contact en de monitorfunctie wordt middels een "puls" geactiveerd. Die puls zal wel een specifieke schakeling in een IC aansturen en DIE moet je nou juist zien te koppelen aan de timerknop.

Voor wat betreft het defecte DCC-gedeelte dat kan alleen maar het data-interface zijn... Heb ik ook eens ooit gehad bij mijn DD-82. Toen hebben ze onder garantie het moduul vervangen. Het schijnt zo te zijn dat die eerste generatie encoders/decoders nogal wat kinderziektes hadden. De DCC900 types hadden ook veel problemen (met name het opnemen ging opeens niet meer en zo...)

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ik ben benieuwd of het je lukt.

Vandaag was er een vlooienmarkt hier, (zo'n georganiseerde). Tussen alle ouwe troep zag ik ergens een DCC900 staan, maar ja, ik kan er toch niks mee. Wat ik ook tegen kwam was een DVDR1000.

Kun je nagaan, die liggen nu al op de vlooienmarkt πŸ˜†

Vroeger kwam je daar ook mooie ouwe philips spullen tegen, maar dat zie je nu niet meer, dat gaat wrs allemaal marktplaats op.

Was weinigs interessants bij, meer voor de gezelligheid, en dat er niks te halen viel was ook te merken, je kwam geen enkele turk tegen πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

Ik heb momenteel 4 DCC's! 😈

Voor wat betreft de (moderne) MatchLine DVD-recorders: geen commentaar. Kijk maar eens op de diverse consumentensites en er zullen werelden voor u open gaan...

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Iemand ondertussen de DCC900 verslagen door er een monitorstand op te kunnen monteren? Of technisch niet haalbaar? Zou tof zijn!


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

@ Ralphies: ja ik zou wel willen maar ik heb tot nu toe alleen de DOC van de Marantz en NIET die van de Philips. Ik moet ze beiden hebben zodat ik het één en ander uit kan zoeken. De DCC900 heeft zo'n lastige auto source select switch met zo'n irritante REC PAUSE functie terwijl de DD-82 aparte monitor en source select switches heeft. Juist daar moet iets aangepast worden, maar wat... Lukt echt niet zonder schema.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

hmmm... nee de dcc900 service manual heb ik niet, wel de dcc951.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: