VU meter AH380 eind...
 
Meldingen
Alles wissen

VU meter AH380 eindversterker

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
892 Bekeken
 WimH
(@wimh)
New Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Beste lezers,

Ik ben o.a. in het bezit van een heel mooie '80 set. De eindversterker AH380 maakt daar deel van uit. Deze echter, heeft een eigenaardigheidje. De linker VU meter heeft soms 'geen zin' mee te doen. Soms doet ie het direct na inschakelen om er vervolgens na enige tijd mee op te houden en even zo makkelijk weer mee gaat doen. Soms ook laat ie het afweten na inschakelen van de AH380 om na verloop van tijd enthousiast mee te doen. Bij, inmiddels goede kennis van mij en verbonden aan deze site als servicemedewerker, onder behandeling geweest. Wij vermoeden het niet geheel juist functionerende IC401 (TA7318). Zonder de kennis en kunde van genoemde kennis in twijfel te trekken, want dat doe ik zeker niet, aan jullie de vraag een idee te hebben wat dit zou kunnen zijn. Zitten wij met ons vermoeden van het IC op de goede weg? Andere suggesties? Ik hoor het heel graag.

Groet van Wim


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Wim,

Lastig als de meter soms stopt, daar weten we intussen alles van.
Wat je nog kunt doen is de draden van de meters wisselen. (de meter rechts geeft dan links aan en andersom)

Zo kun je je conclusie checken. Wees wel voorzichtig met solderen, of onderbreek de draden zelf als je niet wilt solderen.

succes !


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

in eerste instantie denk je aan een mechanisch klemlopen van het wijzermechanisme,
maar als Herman er al mee bezig is geweest kan je dat als oorzaak gevoegelijk wel uitsluiten.


   
BeantwoordenCiteren
 WimH
(@wimh)
New Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Beste,

Het wisselen der metertjes (Herman) zal ik ter overweging meenemen. V.w.b. het 'klemlopen' van de VU meter (Remi) kan ik slechts melden dat het zaakje eerder met (uiteraard) zeer dunne olie is gesmeerd. Het leek nadien dat de meter vaker 'zin' had, maar omdat er toen meer geprobeerd is, is niet onomstotelijk vast te stellen dat nu juist de olie hier verantwoordelijk voor is. Ergens hoopte ik ook op een gevalletje van ervaring. Ik zal toch niet de eerste en enige zijn die die probleem heeft?!

Groet van Wim


   
BeantwoordenCiteren
Deel: