Werkt de PCB van CD...
 
Meldingen
Alles wissen

Werkt de PCB van CD950 in de CD940

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
564 Bekeken
 PAM
(@pam)
New Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Ik heb zelf slechte ervaringen met het uitwisselen van printplaten van andere modelen omdat de software anders is.
Weet iemand of ik de PCB van een CD950 in mijn CD940 kan stoppen?

Peter


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Software zit doorgaans op de hoofdprint.

Je moet kijken naar de voedings aansluitingen, of die identiek zijn, en evt het display. (maar ik vermoed dat dat hetzelfde is)

Je hebt wel een kans dat het kan, omdat een en ander in dezelfde tijd gemaakt is.

Er is echter maar 1 echte manier om 100% zeker te zijn, en dat is de 2 servicedocs te vergelijken.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Als je mazzel hebt zit de bedieningsprocessor en de software op de print achter het voorfront.

Als de aansluitingen hetzelfde zijn en de massa's (makkelijk te meten) op dezelfde pennen van de pluggen kun je de gok wagen.
Heeft de CD940 hetzelfde loopwerk als de CD950 ? Ik dacht het niet : dan is uitwisselen geen optie verwacht ik. Anders zou je ook de loopwerken moeten kunnen uitwisselen en dat gaat niet.

Doet me overigens terugdenken aan de eerste generatie deskjetprinters.
De deskjet 00 mechanika kon in een deskjet 500 als je de draadjes van een motor omdraaide... (lekker off-topic)


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

@herman wrote:

Heeft de CD940 hetzelfde loopwerk als de CD950 ? Ik dacht het niet :

Jawel, de cd940 heeft net als de CD950 een cdm9/44 πŸ™‚

Hier wat binnenwerk foto's van de CD950, wellicht is aan de hand van de foto's te herleiden waar bv de bedieningsprocessor voor het front zit:

http://www.marantzphilips.nl/philips_cd950_cdplayer/

Ik kan eventueel vanmiddag een high-res foto posten van de PCB van de CD950. Ben benieuwd of het uitwisselen zal gaan lukken, zou een leuk experiment zijn. πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Uit de foto's blijkt wel dat de processors ( die grote 42pins dingen) makkelijk om te zetten zijn. Stel dat.

Ben benieuwd welke settings er in de EEPROM staan, de EEPROM ernaast X24c... kan eventueel ook mee.

Oh ja PAM, wat is de aanleiding voor deze vraag ?
Enkel het uitwisselen van een X24c... zou je eventuele klacht al kunnen verhelpen.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

De processor omwisselen lijkt me juist fout.

Als het front identiek is, dan wordt dat wrs wel herkend. Maar de decoding is niet hetzelfde, en wrs ook de uitgangen niet. Dan ga je volgens mij juist de mist in door de software van de 940 in de 950 te zetten.

display en knoppen vergelijken, en vooral de voeding natuurlijk (meer tegen rookwolken)


   
BeantwoordenCiteren
Deel: