Meldingen
Alles wissen

DSS930 met vreemd verschijnsel

7 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
694 Bekeken
(@lucas2)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Hallo,

Een van de woofers van mijn DSS930 geeft bij een hoog geluidsniveau een flabberend geluid. De conus van de bovenste woofer komt ver naar voren. Dit lijkt er volgens mij op dat er DC op de speaker staat.
Verwissel ik de 2 woofers dan blijft de bovenste fout gaan. Het zit hem dus in de aansturing.

Ik heb geen electrisch schema. Wie kan uit ervaring al zeggen welke component defect is? Zie onderstaande foto's voor het binnenwerk van de DSS930.

Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groeten,
Luc

%26


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik kan vanaf deze internet verbinding (werk) de photobucket plaatjes niet zien en heb ook geen schema bij de hand, die heb ik thuis.

Maar ik weet dat beide woofers door dezelfde eindtrap aangestuurt worden, alleen heeft een van beide nog een spoel in serie geschakeld staan die bovenin de kast gemonteerd is.

Als het werkelijk DC is zou je dat toch op beide woofers moeten zien en niet op alleen de bovenste.


   
BeantwoordenCiteren
(@lucas2)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Je ziet de conus van de bovenste speaker "gemiddeld" naar voren komen. De andere luidsprekerbox van de set doet dit niet. Hier beweegt de conus ook fors maar wel rond de rustpositie (alleen een AC component).

Ik kan natuurlijk gewoon met een scoop meten of er DC op de speaker staat.

Een schema is natuurlijk meer dan welkom.........

Bedankt.
M.vr.gr. Luc


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

dan zou je dat zelfde naar voren komen ook moeten zien op de andere woofer van dezelfde box.
Ze krijgen beide hetzelfde signaal en bij een van de twee staat er een spoel in serie (die achter de tweeter gemonteerd is).

ik heb wel een schema voor je maar hij is 25Mb. alleen als je Gmail hebt kan ik hem je toesturen.

stuur jouw Gmail adres maar in een PM als je het hebt


   
BeantwoordenCiteren
(@lucas2)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Hallo Remi,

Ik heb een PM gestuurd met mijn googlemail adres.

Alvast bedankt.

Groeten,
Luc


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

sorry Luc, wil je hem nog eens sturen?
ik had geen PM ontvangen maar zag dat mijn inbox 100% vol was.
misschien heeft het daarmee te maken, vervelend dat er geen enkele melding van kwam.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

geregeld en de manual is inmiddels verstuurd


   
BeantwoordenCiteren
Deel: