Meldingen
Alles wissen

DSS930 speelt harder dan

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
581 Bekeken
(@dcvanduyn)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 8
Topic starter  

Allen,

Ik heb naast mijn huidige set DSS930s nog een tweede paar DSS930s op de kop getikt. Het probleem met de tweede set is dat 1 luidspreker een stuk harder speelt dan de rest en er een lichte brom in zit. Ik merk niet dat het geluid wezenlijk slechter of beter dan de andere 3 exemplaren. Alle exemplaren zijn nog origineel.

@m0vieman: wat kan het euvel zijn. Kun je het repareren (afregelen).

Dank

MVG
Dave


   
Citeren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
 

@dcvanduyn wrote:

Allen,

Ik heb naast mijn huidige set DSS930s nog een tweede paar DSS930s op de kop getikt. Het probleem met de tweede set is dat 1 luidspreker een stuk harder speelt dan de rest en er een lichte brom in zit. Ik merk niet dat het geluid wezenlijk slechter of beter dan de andere 3 exemplaren. Alle exemplaren zijn nog origineel.

@m0vieman: wat kan het euvel zijn. Kun je het repareren (afregelen).

Dank

MVG
Dave

hallo movieman kan niet antwoorden, maar ik kan je vraag "hem toe laten komen" en ik meld me dan eerst de dinsdag na pasen.
hierbij wens ik je prettige paasdagen


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
 

@dcvanduyn wrote:

Allen,

Ik heb naast mijn huidige set DSS930s nog een tweede paar DSS930s op de kop getikt. Het probleem met de tweede set is dat 1 luidspreker een stuk harder speelt dan de rest en er een lichte brom in zit. Ik merk niet dat het geluid wezenlijk slechter of beter dan de andere 3 exemplaren. Alle exemplaren zijn nog origineel.

@m0vieman: wat kan het euvel zijn. Kun je het repareren (afregelen).

Dank

MVG
Dave

Ik geloof Herman kan dat ook héél goed, hoor! schrijf em een pm
groetjes πŸ™„


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

@Dave :

Welkom op ons forum Dave, leuk dat je de weg naar internet neemt in plaats van de keuze voor de lokale vakhandel.

De slechte box heeft misschien twee problemen:
Hij is zachter en geeft een brommend geluid.

Elke box heeft een eigen interface waar een soort "line-driver" achter zit, deze kan de instellingen / communicatie met de box nadelig beinvloeden. instellingen als volume e.d. kunnen als gevolg van zo'n defecte linedriver de fout in gaan.

De brom die je beschrijft kan best een andere oorzaak hebben. Een defect in de voeding, wellicht een elko, kan deze problemen veroorzaken.

Ik neem aan dat je al wat geprobeerd hebt met wisselen van snoeren en a-b-c / Li-Re instelling ?

Al met al denk ik dat het handig is als je de boxen eens laat onderzoeken. In welke regio zit je ?


   
BeantwoordenCiteren
(@dcvanduyn)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 8
Topic starter  

Hallo Herman,

Badankt voor je reactie.

Ik zit in regio Flevoland, maar een ritje naar elders in den lande is het mij wel waard.

Drie DSS930en zijn volgens mij oke, afgezien van de natuurlijke veroudering van o.a. de elco's. Ik heb geen problemen met de relais.
Uiteraard is een algehele revisie gezien de leeftijd zeker te overwegen. Zeker omdat ik van plan ben om er nog jaren plezier van te hebben.

De vierde speelt juist signifikant harder dan de rest, en heeft een zachte 50 Hz brom. Ik heb alles standen van de L/R/M knop en de A/B/C knop geprobeerd, geen effect.

Het bijzondere van dit exemplaar is dat het van origine een 120V USA versie. Dat doet de opdruk op de acterzijde vermoeden. Zo te zien is er op een gegeven moment een ander europees voedings/interface bordje ingezet, en op de achterwijde van de kast een (originele) 220-230V sticker over het origineel (110V) geplakt. Zo te zien is het voedings/interface bord de enige USA specifieke component. Alle andere onderdelen (trafo, XDA board, DSP) zijn qua type nummers identiek aan de europese versie.

Ook frapant is dat aan de binnenzijde op het DART DSP board een stickertje zit met de tekst: "PROEFSERIE DSP 2767 0033"

Verder staat op de trafo de aantekening:

ENG. SERIE I: DSS930/17 NR. 11 DATUM 3/4/92 DART 6

Als het kan wil ik graag ff langs komen.

MVG
Dave


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Proefserie? da's dan wat voor "tda" om foto's van te maken πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Deel: