Meldingen
Alles wissen

DSS930SE set

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
660 Bekeken
(@hans18)
New Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Ik ben momenteel nog in het bezit van een complete digitale set met speakers.
Het betreft de DSS 930 SE.

Ik ben hierover zéér tevreden. Ik heb echter een probleem en dat is dat ik sinds een half jaar een Loewe digital compose TV heb met bijbehorende Woofer, centerspeaker en satteliet speakers. Ik wilde daarbij de digitale DSS930SE speakers gebruiken omdat men vooraf zij dat dat wel kon. Dat ging dus niet. Daarna dan maar met controller ertussen en via de "headfoon"aansluitng van de TV aangesloten. Dit is echter niet optimaal. Ten eerste niet echt digitaal geluid. En bij het afspelen van films krijg j een vertraging wat galm geeft. Als ik direct life van TV weergeef is het echter wel goed. Maar ook dan maakt de set géén deel uit van de serround 5.1 geluid wat natuurlijk niet je van het is.
Heeft iemand nog suggesties? Alternatief is natuurlijk dat ik de 2 stuks zuilen van Leowe erbij koop en deze set verkoop.

Of is er nog hoop om dit te omzeilen? Kan ik bv de speakers ombouwen van digitaal naar analoog bv?
Hans 👿 > 😀 ?


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

over de digitale aansluitingen van deze tv kan ik zo niets zeggen, maar ik heb wel zelf ook dat vervelende tijdsverschil gehad tussen beeld en geluid met mijn lcd tv.
de oplosing daarvoor lag in de DVD speler, ergens in het menu kon ik een delay tijd instellen en nu is het wel goed.

voor de DSS zou het signaal al per kanaal beschikbaar moeten zijn om ze direct aan de tv te hangen, hij kan m.i. onmogelijk uit een 5.1 digitaal signaal er iets zinnigs van maken.
wellicht zijn de separate kanalen wel als pre-out beschikbaar?
dan met de DSC ertussen zou het moeten kunnen werken lijkt me.
het is dan wel analoog -> digitaal maar of je daar last van hebt qua geluid betwijfel ik

succes!


   
BeantwoordenCiteren
(@hans18)
New Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

De 5,1 kanalen zijn via de versterker(ingebouwt in de wofer van Loewe) appart beschikbaar. Alleen dit signaal is al versterkt. Of je moet dit signaal voor de versterker zien te scheiden. Of dat kan weet ik ook niet en bij de Leowe dealer ook niet. dat gaat blijkbaar te ver.


   
BeantwoordenCiteren
(@mart74)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 234
 

De Loewe tv heeft een digitale coaxiale uitgang waarop je de DSS luidsprekers met of zonder DSC kunt aansluiten. Stel deze uitgang dan wel in op alleen PCM. Je hebt dan perfect digitaal stereo geluid. Surround met de DSS'en zou ik niet adviseren. Je moet dan inderdaad iets met de analoge pre outs gaan doen (heeft de Loewe wel via speciale kabel) Je hebt dan 2 x extra DA conversie wat het geluid zeker niet ten goede komt. Verder kun je de center en surround luidsprekers van Loewe eigenlijk niet combineren met de DSS'en.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ik zou adviseren F9638's te gebruiken voor surround. Soms vind je ze nog, als je een welwillende verkoper tegenkomt.


   
BeantwoordenCiteren
(@citrophilips)
Eminent Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 31
 

Hallo,

De delay ligt aan de digitale signaalbehandeling die in de DSS'en plaatsvindt (Motorola DSP-chip en zo). Het geluid komt er dus een paar milliseconden later uit dan uit de analoge boxen.

Mengen van de twee soorten is dus lastig. Je kunt wellicht het geluid van de TV uitzetten, en alleen de DSS'en gebruiken?

Mocht je de SE's willen verkopen, stuur me dan een mail 🙂 Het zijn de enige DSS'en die ik nog niet heb !

Groetjes,

Deuche


   
BeantwoordenCiteren
Deel: