Meldingen
Alles wissen

304-544

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
618 Bekeken
(@citroen)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

Hallo,
Ben nieuw hier en wilde ff vertellen, dat ik een week geleden een heel mooi 544-setje via MP heb aangeschaft. Ik heb ze met coax (5 meter BMS MasterCable met 2x vergulde tulp aangeschaft, vervolgens de kabel doormidden gesneden en twee metalen dinpluggen aan gesoldeerd) direct op m'n CD304 (met potmeter op het uitgangsignaal) aangesloten: werkelijk een heeeel mooi geluid!
Nu heb ik als referentie een Quad 33, met een 405 (overigens volgens de Ruud Janssen-methode, uit Audiotechniek 2004 gereviseerd) met dezelfde cd-speler en 2x Magnat All Ribbon 7P, maar nu vind ik de Philips combinatie een stuk spannender!
Groet,
Evert


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Hallo Evert,

Welkom hier ! De 544 set is de leukste set om mee te beginnen denk ik.
Heb je de 00R versie, of 50R/79R ??


   
BeantwoordenCiteren
(@citroen)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

Ik heb de 50R uitvoering. Zijn er wezenlijke verschillen met de 00R en de 79R?
Heb trouwens via Speurders een hele mooie 686 receiver gescoord (nog met originele doos en manual) voor maar Eur.35,-
Ben benieuwd wat deze met het geluid doet.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

De 00R heeft wat regelaars achterop die wat aan het frequentieverloop kunnen veranderen.

Het ontbreken van deze regelaars (50R/79R) resulteert in een rechter verloop. Verder is je middentoner wat rustiger : softdome als het goed is.

De 50R en 79R hebben vrijwel geen verschillen.


   
BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 200
 

@herman wrote:

De 00R heeft wat regelaars achterop die wat aan het frequentieverloop kunnen veranderen.

Het ontbreken van deze regelaars (50R/79R) resulteert in een rechter verloop. Verder is je middentoner wat rustiger : softdome als het goed is.

De 50R en 79R hebben vrijwel geen verschillen.

Mijn /50R's hebben van origine geen softdomes maar die papieren dingen. Heb er zelf softdomes (AD0211/SQ8's) ingezet.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

We hebben wel eens gemeten wat nou het verschil is tussen een ad210 (papier) en een ad211 (textiel), op het eerste gehoor en een meting met een dB meter klonk de softdome een stuk harder, ongeveer +2dB.

Dit houdt in als je een softdome in een 00R plaatst de middentonen iets nadrukkelijker aanwezig kunnen zijn. Het klinkt dan wat "nasaal"


   
BeantwoordenCiteren
(@citroen)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

Volgens mij hebben mijn 50R-uintveoringen ook een Softdome, maar dan een van zwart papier denk ik. Heeft Philips dan ook Softdomes van een ander materiaal gemaakt?


   
BeantwoordenCiteren
Deel: