De laatste, de 3e D...
 
Meldingen
Alles wissen

De laatste, de 3e DAC960 gereviseerd, full revised

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
701 Bekeken
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Bij deze de foto's van de zeer grondig gereviseerde DAC960, meerdere mensen hadden hiervoor heen, de philips fabriek denken te verbeteren, her en der donkere hitte plekken op de print. Om de inmiddels al zeer onstabiele DAC960 weer orgineel te krijgen, zijn letterlijk de printplaten leeggetrokken, omdat er circuitje in het circuitje erin gebouwd was.
Met een goed A-B vergelijk op diverse dac960's op dezelfde audioset was er van de gemodde dac niet echt een geluidsverschil ook al waren er diverse onderdelen verwijdert en wat tweaks gedaan.
Dus maar weer orgineel maken dus.
Allemaal nwe componenten gekocht voor vervangonderdelen, goede A-merken en veel 1% tolerantie onderdelen.

Overbodig om te vertellen dat deze DAC als een nachtegaaltje klinkt, nu dus 3 gereviseerde dac960's: een met TDA S1 en twee dac960's met elk een TDA S2 erin.

Bovenste foto was zoals hij was.

Lege print πŸ™‚

Verder toevoeging van een koellichaam qua hitte was dit geen overbodig iets, better safe than sorry.









   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Dat is heel mooi gedaan, ziet er perfect uit 8)


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Ja het is een moeizaam leven, dat van een perfectionist πŸ™‚

Maar het is ene fijn idee, zoveel mogelijk nwe onderdelen erin πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

Wat een prachtig apparaat is het ook!

En ik zie dat je echt keurig te werk bent gegaan.

Ik ben al een poos op zoek naar zon apparaat maar helaas zijn ze bijna nergens meer te krijgen (op marktplaats al hele poos geen meer gezien).

Tot die tijd moet mijn Denon DA-500 zijn werk doen :).


   
BeantwoordenCiteren
Deel: