Meldingen
Alles wissen

dfa-888 lampjes

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
730 Bekeken
(@belgje)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 24
Topic starter  

Ik heb een philips dfa888 versterker en de verlichting doet het niet meer .
De lampjes schijnen ok te zijn maar krijgen gewoon geen spanning (gemeten) πŸ™
Heeft iemand ervaring met het herstellen van de verlichting ? naar het schijnt hadden wel meerdere versterkers hier last mee !!

ps .hoi iedereen ik ben pas nieuw hier , maar hou jullie en de site al een hele tijd in het oog ! 😳
Hopelijk mag ik enkele van jullie leren kennen op 6 mei in Klaaswaal !
mijn installatie is voorlopig een dfa888 versterker , een ft880 tuner , een ft980 tuner ,een cdd882 , een fc870 cass deck en in aantocht zijn een dat850 en een cd880.
Luidsprekers een setje mfb532 een setje 541 ! ook nog een paar Heco Mythos 500 speakers .


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Heb et nog niet geprobeerd, maar je kunt in de webwinkel van mfbfreaks.nl een type app en merk opgeven, wie weet wat je ziet aan parts etc ...


   
BeantwoordenCiteren
 flip
(@flip)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 7
 

Bij de FA-890 gaan de lampjes ook altijd stuk.
Wat mij ooit eens verteld is, is dat het bij de FA-890 gaat om 3 lampjes die, vreemd genoeg, in serie staan.
EΓ©n achter de aan-en-uit knop en en 2 in de volume knop (Die in de volume knop kunnen hun warmte niet kwijt en leggen dus meestal het lootje). Misschien heb je niet de juiste meting gedaan?


   
BeantwoordenCiteren
(@belgje)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 24
Topic starter  

Bedankt , bij mij staan de lampjes idd hetzelfde
naar het schijnt zijn deze zelfs niet meer te verkrijgen ?
Ik zal het nog eens nameten als ik hem nog eens poets , momenteel staan er 5 philipsjes bovenop dus is wel ff een karweitje
toch bedankt voor je reply

groeten peter

net een cdc875 bijgehaald , klinkt volgens mij net zo goed als mijn cdd882 !!! maarja de dfa888 heeft ook dezelfde dac's he !!


   
BeantwoordenCiteren
 flip
(@flip)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 7
 

Als je bij deze zaak:
http://www.totaalelektronica.be
zoekt op FA890 vind je ze via "lampjes" .


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Aha dus een kwaal die lampjes, kan wel kloppen bij mijn FA890 waren ze ook allen stuk, had ze laten repareren was zogezegd een rotklus, was 35 euro destijds!!!

Is er geen manier om te zorgen dat ze niet overhit worden??


   
BeantwoordenCiteren
Deel: