FA960 met defect li...
 
Meldingen
Alles wissen

FA960 met defect linker kanaal (eindtrap?).

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
539 Bekeken
(@philyvo)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 6
Topic starter  

Hallo 'eendersoort vrijetijdsbesteders',

Mijn eerste post...en dan nog wel een non-mfb betreffende vraag:

Ik heb al een tijdje een loei van een FA960 amp op de plank staan. Deze heb ik zo'n twee jaar geleden met defect gekocht voor weinig geld (en dat nog wel bij het over het algemeen buidelkloppende Cash-Converters, filiaal Kamerlingh Onneslaan Amsterdam).

De amp thuis toch even aangesloten en zelfs dat ene kanaal klonk erg warm en 'aanwezig'.. πŸ˜† enkel het stereobeeld viel wat tegen πŸ˜†
De hoofdprint (onderkant vesterker) vertoont wat schroeiplekjes. Ik heb een aantal het e.e.a. doorgemeten maar ik ben teveel leek om defecte onderdelen te ontdekken. Bij het inschakelen van de versterker wordt ook alleen de rechter koelrib warm.

Zijn er mensen die hier een idee over hebben? Rondneuzend op het forum vind ik wel wat zaken over de FA960 maar weinig dat mij verder brengen kan.

Ik ben sowieso van plan om naar de meeting te komen en de versterker eventueel mee te nemen: wellicht dat een van jullie met verstand van zaken er naar wil kijken? Ik hoop dit beestje echt nog een tweede leven te kunnen schenken!

Tips of suggesties zijn immer welkom ❗

mvg,
Yvo


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Yvo,

Meenemen naar de meeting is een goed idee !

Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat er allemaal aan je versterker mankeert. Als ik het goed begrijp is het geluid van het eerste kanaal ietsje anders dan van het andere kanaal ?
En een wordt wel warm, de andere helemaal niet ?

Dan zou het iets met ruststroom te maken kunnen hebben.

Mogelijk hebben ze bij cash converters een derderangs monteur aan het apparaat gezet en zijn er andere types onderdelen ingezet ?