Kuren N4520 op LABs...
 
Meldingen
Alles wissen

Kuren N4520 op LABset (o.a.AH572 stuurversterker)

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
977 Bekeken
(@citroentje010)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 198
Topic starter  

Hoi, ik ben in het bezit van de PHILIPS Laboratories- set + een PHILIPS N4520 mk II tapedeck πŸ˜› .
Kort geleden heb ik het vinyl weer ontdekt en verdraaid, het klinkt mooier dan een CD, vooral maxi-singles πŸ˜› . Dus de N4520 weer gaan gebruiken en wat een genot is die machine toch. Nu had ik dit weekend de euvele moed het hele zwikkie te onkoppelen schoon te maken en alles weer aan te sluiten,
wel alles werkt weer maar ik kan niet meer met de N4520 opnemen πŸ‘Ώ . De Vu meters slaan vrolijk uit maar als ik terug luister staat er niks op de band. Niet op source A noch B nog met monitor.Alles regelen doe je met de AH572 maar dat lukt me ook niet... Alle snoeren weer gecheckt en andere gepakt, niks..... πŸ˜₯ Ik weet niet wat ik nu fout doe want ik heb in korte tijd 4 stuks 26cm spoelen volgezet met de maxi- singles die ik heb met de AF829 . Ik ben nu weer anderhalf uur bezig geweest maar geen resultaat. 😳 De vorige banden spelen perfect af en de N4520 krijgt ook normaal signaal gezien de aktieve VU meters. πŸ™„

Wie weet raad want, nadat ik tape A met tape B had verwisseld had ik nog geen resultaat πŸ’‘ ,
Alvast mijn onmetelijke dank!!!!!!!!!!!!!!!! 8)


   
Citeren
(@f2ride2001)
Active Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden
Berichten: 7
 

Schakelaar rec/play defect vuil?
Dat is wat mij te binnen schiet zo 123

Alleen extern schoon gemaakt of ook intern?
Marc


   
BeantwoordenCiteren
(@citroentje010)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 198
Topic starter  

Hallo , het probleem is opgelost en was te simpel om me niet kapot te schamen 😳 . N4520 stond op Tape A aangesloten maar om op te nemen MOET altijd de stuurversterker tiptoets "Monitor " aan staan πŸ™„ . Dat deed ik niet omdat dan met luisteren naar wat je opneemt een stuk minder klinkt.. 😯 .Toen ik dat wel deed gaf het idd signaalverlies maar, dom oh dom, je luistert dan naar exact wat opgenomen wordt 😳 . Opname niveau naar +3dB, dat vindt de N4520 wel lekker en opname perfekt, geluidsniveau perfekt en wat klinkt vinyl nog steeds beregoed, mooier en warmer dan een CD/MP3. πŸ˜›
Probleem ( gelukkig ) opgelost πŸ’‘ en dank je wel voor je meedenken want ik heb behoorlijk lopen klooien hier πŸ˜† :mrgreen:


   
BeantwoordenCiteren
Deel: