Massa op Philips GA...
 
Meldingen
Alles wissen

Massa op Philips GA212 Platenspeler.

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
663 Bekeken
(@berrie)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

Hallo allemaal,

Ik heb hier een goedwerkende Philips platenspeler, type: GA212. Ik wil 'm op mijn computer aansluiten om wat lp's te digitaliseren. Maar er is een bromtoon. Dit komt door de massa; Volgens mij is de GA212 al geaard. Klopt dat?

Maar het kan natuurlijk ook aan de voorversterker liggen. Heeft er iemand tips om de platenspeler en/of voorversterker te aarden?

Groet,
Berrie


   
Citeren
(@snameroc)
Trusted Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 66
 

Als de origele dinconnector er nog aan zit dan is de speler daarmee geaard normaal gesproken.
Wordt de brom veroorzaaft door de kabel tussen de platenspeler en de voorversterker of door de kabel tussen de voorversterker en de de pc?
Als proef kun je een draadje aanbrengen tussen de pc behuizing en een metaal deel van de platenspeler.


   
BeantwoordenCiteren
(@berrie)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

Bedankt voor de tip! De DIN-kabel zit er aan, ik zal dat zo eens uittesten. De brom wordt veroorzaakt door de kabel tussen de voorversterker en de pc. De computer is geaard.


   
BeantwoordenCiteren
 4cv
(@4cv)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 118
 

Ook ik ben benieuwd naar het resultaat en e.v.t. hoe je het hebt uitgevoerd. (Ik heb n.l. het zelfde probleem.)


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

een simpele oplossing : het is een phono met 2,5mv uitsturing en de pc heeft alleen een aux ingang en is veel te ongevoelig , meestal 500mv .

oplossing is om er een versterker op aan te sluiten met phono ingang erop en dan de rec out van de casetteaansluiting op de pc aansluiten dan is hij wel goed want die versterkt tot 500mv .

groet mattie


   
BeantwoordenCiteren
Deel: