Oude Philips V6820 ...
 
Meldingen
Alles wissen

Oude Philips V6820 geen geluid meer

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
657 Bekeken
 rxe
(@rxe)
New Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo,

Ik ben in het bezit van een oude Philips v6820 Matchline tv,deze is 27 jaar oud heeft een tijdje stil gestaan en heeft wat mankementen. Dankzij hulp op een andere forum heb ik hem weer goed aan het spelen gekregen(o.a. opstartproblemen en teletekst opgelost) maar sinds het verplaatsen geeft hij geen geluid meer door de speakers. Via de koptelefoon werkt het geluid wel gewoon, dit kanaal heeft een aparte volumeregeling. Via de speakers van de tv werkt het niet, op volume max hoor je het heel in de verte iets..

Het is gewoon een hele gevoelige televisie, heb een hele hoop solderingen overnieuw gedaan. van de bodemplaat zelfs alles. Maar nog geen geluid, als je de bodemplaats iets wiebelt werkt het soms wel weer.. Mijn idee was (maar ik heb er 0,0 verstand van) dat er onder de transformator en tussen de printplaat solderingen loszitten. Dit zijn de enige solderingen die ik nog niet gedaan heb, kan dit het zijn, of kan ik eerst nog ik iets anders proberen? Oja zolang ik de televisie heb, heeft hij nooit stereo weergegeven. Maar dat staat los van dit probleem want hij heeft altijd geluid gegeven.

Alvast bedankt.


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Deze tv's kunnen een issue hebben bij weergave van het geluid.
Je zegt dat je tv nooit stereo heeft weergegeven ?
Het bekende issue is dat juist mono zenders geen geluid geven, stereo zenders dan wel.

De video werkt inderdaad via de antenneingang als een mono tv zender, dus dat zou je opmerking over nooit stereo weergeven doen kloppen, en dat zou wijzen op de fout in je tv.
Het is al even geleden maar indertijd vervingen we een tda4427.(uit mn hoofd)
Deze zit in het mf blik, een groot blik wat niet je tuner is.
In datzelfde blik zitten ook slechte elkotjes overigens.

EDIT:
Oh ja, je kunt het verschijnsel herkennen zodra je van zender overschakelt. Je krijgt dan steeds pas geluid op het moment dat je stereolampje aanspringt.


   
BeantwoordenCiteren
 rxe
(@rxe)
New Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Bedankt voor je antwoord, dat klopt. Zou nieteens weten welke kleur de lampjes hebben.. Alleen nu komt er helemaal geen geluid meer uit de speakers alleen de koptelefoon uitgang. Voor het stereoprobleem moet ik dus in dat blik zijn? Dat als een module op de achterwant printplaat zit?


   
BeantwoordenCiteren
Deel: