Meldingen
Alles wissen

Philips CDR850

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
785 Bekeken
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Nog een 800 serie apparaat πŸ˜‰

De Philips (en/of Marantz) CDR850. Een proefmodel/prototype van de Marantz CDR-1. Uiterlijk hetzelfde als de Marantz CDR-1, cdm14 loopwerk en 2 x SAA7321GP and a SAA7220P/B πŸ™‚

Meer pics (binnenkort ook van de Marantz CDR-1):
http://www.marantzphilips.nl/Philips_cdr850_cdrecordable_prototype/


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Mooi zeg! 8) , heel bijzonder dat er nog een onbekende 800 component opduikt. Ik had er geen weet van.

waar heb je deze gevonden?


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Een belg mailde me dat hij een cdr850 had en wilde foto's naar me mailen om op m'n site te zetten. Toen hij me dat mailde dacht ik meer aan een model als een cdr880, niks bijzonders, maar toen ik ze zag herkende ik het ding meteen. Ik heb namelijk een duits audio blad waar een test van een Marantz CDR850 staat. Precies hetzelfde ding, alleen dan goudkleurig en met een Marantz embleem. Deze zwarte is dan wel een Philips, maar ach, Marantz, Philips, het is allemaal 1 pot nat πŸ˜‰

De Marantz CDR-1 (wat het uiteindelijke productiemodel is, ik kan namelijk niks over die Marantz CDR850 of over de Philips CDR850 vinden) is in detail anders, zie foto's op m'n site: ( http://www.marantzphilips.nl/marantz_cdr1_first_cdwriter/ ), maar het binnenwerk komt overeen.
Die CDR850 in dat duitse blad kostte destijds (1991) 14000 mark. De Marantz CDR1 was ook al geen goedkoop ding. Ik krijg die binnenkort ook, dus kan ik de beide modellen mooi vergelijken.

Die belg woont dicht bij Hasselt, en hij vertelde me dat personeel van die fabriek wel eens wat spul verkocht. Zo is hij aan deze cdr850 'proefserie' gekomen.

Wel weer leuk om te hebben. Nu nog een dcc850 prototype πŸ˜‰ 8)


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

mooi verhaal, wie weet is het met de DCC850 ook wel zo gegaan. Alleen heeft deze wel in een audioblad gestaan.
gaaf dat je de CDR hebt gevangen


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Ja tof he? πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hoe heet die belg ook alweer.. Bart of zo?
cd recordable.. loopwerk net als in de cdr870/880?

ja dat zijn leuke spelers als je weet hoe en wat πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Nee, in de cdr880 zit een philips CDL3610-01 cdr-loopwerk, in deze cdr850 zit net als in de cdr-1 en Philips cdd522 een cdm14 loopwerk. πŸ™‚

De belg is een franstalige belg, geen bart inieder geval πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Deel: