Meldingen
Alles wissen

Philips DFA1000

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
755 Bekeken
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Ik kende hem nog niet, de Philips DFA1000. Een aardige Italiaan stuurde me een aantal scans uit een Italiaans audioblad waarin de Philips DFA1000 staat.
Het is het broertje van de Marantz PM95, gebouwd slechts voor de USA markt. Schitterend ding:

http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Info&strBrand=Philips&strType=Philipsdfa1000


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

8) en ๐Ÿ˜ฏ wow!
daar had ik ook geen idee van!
mooi ding wel, maar lijkt ook totaal niet op z'n hier bekende broertje
zou dit misschien ook bedoeld zijn geweest als moderne opvolger van de lab eindversterker?

leuk dat je die info gekregen hebt ๐Ÿ™‚


   
BeantwoordenCiteren
 JaBe
(@jabe)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 20
 

Ik dacht eind jaren '80/begin jaren '90 van de 20ste eeuw in HVT te hebben gelezen dat Marantz apparatuur in de USA verkocht onder de naam Philips, omdat Philips een bekende en vertrouwde naam was in die tijd.


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Dat is zeker een mooi apparaat. Weer iets om te verzamelen ๐Ÿ˜†


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Ik heb nu ook foto's van een Philips FA80. Dat is het Philips broertje van de Marantz pm80.

Op een oude ebay pagina zie ik deze tekst:

"my first real stereo built around a Philips FA-80 integrated amplifier. The FA-80 was a hoot. It had 10 inputs (11 if you count the dedicated processor loop), switchable class A and A/B output stage, and a decent amount of "future proofing". Being from a time when Philips was trying to make inroads into hi-end in the states (and not the low end Wal-Mart brand it is today) this was a real amplifier with a huge power transformer, massive heat sinks and impressive power ratings. Not long after I bought this amplifier, the entire line was passed to the Marantz tag where I think it was renamed the PM-80. The nearest modern day equivalent is the PM-7000 (although similar in specification, feature wise the FA-80 leaves it in the dust) if you want to get a taste of what this amplifier was."

Dus blijkbaar was er eerst de Philips FA80, toen de Marantz pm80.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

staat de foto al op jouw site? ik zag 'm zo snel niet.
googelen leverde wel een minisetje op van Philips dat ook FA80 heet.


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Nee nog niet, ik krijg nog betere foto's van de eigenaar. Ik kan hem trouwens kopen, ware het niet dat de verzendkosten vanuit de USA 400 dollar bedragen, helaas.
Ik zal zodra ik de foto's binnenkrijg ze op m'n site plaatsen en hier even een berichtje plaatsen ๐Ÿ™‚


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

๐Ÿ˜ฎ goeidag, ik wist niet dat het verzenden zoveel geld moest kosten. Zal een heel gewicht zijn.
ben wel benieuwd hoe hij eruit ziet, even wachten dan nog ๐Ÿ™‚


   
BeantwoordenCiteren
Deel: