Philips FA930 + Inf...
 
Meldingen
Alles wissen

Philips FA930 + Infinity Delta 70 = zeer goede combinatie

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
985 Bekeken
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
Topic starter  

Ik heb nog niet zon hele lange poos terug een FR931 gekocht, ik had veel goeds over de 900 serie van Philips gehoord dus besloot ik maar eens een kansje te geven aan de 900 serie (ben zelf meer een man van de 800 en flatline serie). Maar de FR931 ondanks dat hij voor de rest best goed was vond ik hem toch wat tegenvallen.

Nu besloot ik dat een reciever niet altijd een goed beeld geeft van een complete serie (vaak wat goedkopere componenten etc.) en besloot ik de FA930 te kopen. En nou moet ik zeggen, wat een verschil is dat met de FR931!! Het geluid komt gewoon 10x beter uit de speakers weg als bij de FR931!.

Heb ze nog even onder elkaar gezet om het geheel goed te testen, de FA930 geeft gewoon veel meer dynamiek aan het geluid en kan mijn Infinity Delta's echt super aansturen!! Waar ik bij de FR931 aan de bass knop moest draaien om een beetje laag te krijgen speelt de FA930 op Source Direct al de sterren van de hemel!

Zit er dan toch echt zo veel verschil tussen een goede stereo versterker en een reciever? Blijkbaar in dit geval wel :P. De FA930 heeft wel heel veel respect teruggewonnen voor de 900 serie bij mij :P, had echt niet verwacht dat hij zo goed zou klinken!

Even fototje :P:


   
Citeren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

De FR931E schijnt nog beter te zijn... Is een heel apart model dat destijds niet voor de Nederlandse markt geproduceerd werd. Wat betreft vermogen is het één van de zwaarste "bakken" uit de Philips 900 serie. Ik ken iemand die er eentje te koop heeft. Indien interesse, hoor ik het wel...

De FA950 heeft een XDA-circuit (net zoals de DSS-en) dus die moet wel super klinken maar wat er nu in de receivers en andere 900 serie versterkers zit, weet ik niet precies.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

Inderdaad de FA930 is prima deluxe, bij mijn ouders staat er 1 hun zelfbouw Vifa Gamma zuilen aan te drijven (geen kleine jongens) nou daar kunnen ze het wel mee. Klinkt echt super.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: