Philips platenspele...
 
Meldingen
Alles wissen

Philips platenspeler F7813

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,122 Bekeken
(@maas81)
New Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Beste leden,
Ik heb onlangs een Philips F7813 gekocht.
Ik heb hem toen volledig werkend gezien en beluisterd.
Eenmaal thuis opgesteld werk hij nog steeds goed, alleen na een tijdje draaien
stopt de draaitafel met draaien. De ledaanduiding locked(toerental) gaat dan ook uit.
De rest van de functies blijven werken, dus ook het geluid.
Als ik hem dan uitzet en een paar uur uit laat staan dan kan in weer ongv een half
uurtje draaien. Na twee maand is hier niets in veranderd.
Kent iemand het probleem of een eventuele oplossing?

bvd en mvrgr Hr Maas


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik ken dit probleem niet zo, maar het neigt naar een printbreukje of een slechte soldering.
onder invloed van temperatuur wisselingen maakt het dan net wel of net geen contact.
nu zal een platenspeler niet vanzelf erg warm worden, misschien dat dit ook verklaart waarom het zo lang duurt.
Het probleem op de print vinden kan nog wel lastig zijn, je kan eens proberen of je het met het blote oog kan ontdekken door heel goed de solderingen na te lopen


   
BeantwoordenCiteren
(@maas81)
New Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

@Remi wrote:

ik ken dit probleem niet zo, maar het neigt naar een printbreukje of een slechte soldering.
onder invloed van temperatuur wisselingen maakt het dan net wel of net geen contact.
nu zal een platenspeler niet vanzelf erg warm worden, misschien dat dit ook verklaart waarom het zo lang duurt.
Het probleem op de print vinden kan nog wel lastig zijn, je kan eens proberen of je het met het blote oog kan ontdekken door heel goed de solderingen na te lopen

Bedankt voor de reactie.
Het zal dan misschien gaan om de soldeerpunt van de motor, want die stopt nl.
Ben alleen niet zo electrotechnisch.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

De motor zelf zal het probleem niet zijn denk ik.
Met sommige draaitafels is er wel een probleem dat de automatische afslag te vroeg staat. Het kan in jouw geval niet toevallig zijn dat hij steeds even voor het einde van een lp stopt zeker ? Dan zou opnieuw een plaat spelen in elk geval wel moeten lukken.
Evengoed de moeite waard om te kijken hoe de automatische afslag, indien in orde, reageert. Als dat op dezelfde manier de boel afschakelt kun je je eens wagen aan een inspectie van dat mechanisme.

Wat je anders zult moeten proberen is het zoeken naar de (vermogens-)regelaar van je motor. Mogelijk zit die los in de print.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: