Meldingen
Alles wissen

Reparatie N7300

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
840 Bekeken
 Arco
(@arco)
Trusted Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 62
Topic starter  

Ik ben op het moment bezig met het herstellen van een nieuwe aanwinst, een Philips N7300.
Na het aanzetten werken alleen de VU meter verlichting en de capstan motor draait.
Eerste meting geeft een volle sluiting in de voeding van de logica IC's (IC401,402,404...)
Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad? Dan kan ik wat meer gericht aan het solderen slaan...
Ik kan natuurlijk alles aan de voeding los solderen, maar de pertinax printen laten hun baantjes nogal snel los...
Ook van het schema wordt je niet echt vrolijk, omdat alles nogal chaotisch door elkaar staat, en veel niet is vermeld.
Zo is voor de logica niet vermeld welke voeding die gebruikt dus dat wordt volgen van baantjes en bekabeling...

Wellicht een vaker voorkomende fout?


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Ik heb eens aardig zitten spitten in mijn SR4299 (Aristona versie van de N7300) die een vliegwiel bleek te hebben van een kleiner broertje en daarom werkte de tacho niet en zwabberde hij nogal in toeren. Helemaal goed gekomen en toen kwam het volgende probleem waar je in jouw N7300 ook maar even naar moet kijken: Elko met sluiting.

In dit topic op Audiofreaks is het allemaal te zien en ongeveer op dit punt komt de elko aan bod:
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=7810.msg351742#msg35174 2"> http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=7810.msg351742#msg351742


   
BeantwoordenCiteren
 Arco
(@arco)
Trusted Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 62
Topic starter  

Hallo Remi,

Je slaat de spijker op zijn kop! Volle sluiting in elco C448 (4700uF)
Heb al heel wat electronica gerepareerd, maar had nog nooit een volle sluiting gezien in een laagspannings voedingselco...
(Wel uitgedroogd enz...)
Alles draait nu weer goed. Alleen alles nog smeren en schoonmaken...


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

πŸ˜€ hartstikke mooi dat je 'm gevonden hebt!


   
BeantwoordenCiteren
Deel: