Tweaken Philips DFA...
 
Meldingen
Alles wissen

Tweaken Philips DFA-888

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
661 Bekeken
(@koenvw)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 1
Topic starter  

Hallo,

Ik ben de eigenaar van een Philips DFA-888, ik heb hem ongeveer 2 jaar geleden 2e hands gekocht. Hij doet het prima, de blauwe verlichting is wel kapot. Ik heb deze al een keer gerepareerd, maar op de een of andere manier ging het na een week weer kapot.

Ik vroeg mij af, of deze versterker nog een beetje te tweaken is! Dus heeft het zin om interne bekabeling te vervangen, of onderdelen die al bijna 30 jaar oud zijn?

Zoja, hebben jullie tips over hoe en wat ik dan het beste kan doen?

Alvast bedankt!


   
Citeren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

Begin eerst maar met de elco's.
Reinig de printplaat voorzichtig en dan alle soldeerverbindingen nalopen.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

De kleine elco's, vooral degene die in signaalpaden zitten kunnen uitdrogen. De grote jongens die zijn doorgaans wel goed. Goed je kunt van die black gate dingen kopen als je met geld wil smijten πŸ˜‰ (en dan weet ik zΓ©ker dat je daarna verbetering hoort, zo werkt onze geest nou eenmaal..)


   
BeantwoordenCiteren
(@hobbit13)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 27
 

Heb een paar dagen geleden zo'n versterker voor een vriend opgeknapt. Verlichting weer gerepareerd (hopelijk houdt die 't langer uit dan een week...) (heb Nedis: LAMP DL1265B gebruikt, blauw 65ma 12v lampje, ietsje te zwak maar werkt goed, en je hoeft niet te klooien met het condoompje)

Wat betreft de Elco's, Philips heeft prima kwaliteit spul gebruikt, dus als ie niet heel warm is geweest gok ik niet dat je veel verschil merkt als je die gaat vervangen. Interne bekabeling is ook afgeschermd voor de analoge lijnen. Je kan kijken naar de schakelaars, stekkerverbindingen en potmeters. Die reinigen kan helpen, vooral als er gerookt is op de plaats waar de versterker stond.

Vervangen van de DAC in de digitale sectie is ook de moeite waard, want die is aardig verouderd. (heb nooit uitgezocht of er een goede vervanger is)

Op gehoor, en vergeleken met andere apperatuur deed de DFA888 het nog prima, was best verbaasd over de geluidskwaliteit (op laag volume, vermogen mist op mijn lompe speakers)

Ik krijg helaas de losse contactjes problemen er niet uit, dus waarschijnlijk moet ik 'm helemaal door gaan solderen, maar dat kost me iets te veel tijd....


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ach ja, het is inderdaad vaak 20 of meer jaar oud spul wat allang over de "sterfdatum" is.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: