Meldingen
Alles wissen

22AH798 - Source probleem - OPGELOST!

13 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
571 Bekeken
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
Topic starter  

Wat een ellende.. Sinds vandaag is mijn 798 op hol geslagen. Reageert niet (altijd) op de afstandsbediening en schakelt steeds naar een andere preset/tape/phono je wordt er helemaal nerds van... Wat kan dat nu toch weer zijn, help! 😯 😯


   
Citeren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
Topic starter  

Nu breekt mijn klomp, vanmorgen de 798 weer aangezet, alles normaal......... Ik vraag me alleen af: voor hoe lang??? Nou ja we zien wel weer verder als het weer gebeurt πŸ˜•


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

In het blikje zitten wat voedingselko's die slecht worden.

Waarden van 680 uf / 25 volt of in die richting. Wellicht zijn die niet lekker en heeft je voeding teveel rimpel ?


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
Topic starter  

Hoi Herman;
Als het ding een uurtje of 6 aan staat, gaat-ie gek doen.. Ik zal de elco's ff vervangen, hoop dat dat helpt. Bedoel jij het uP blikje of de AB decoder? De webwinkel is echt super! Snel & netjes! Groejes, Dreej


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
Topic starter  

Elco's zitten er in, besteld bij de SuperMFB Webwinkel! Nu maar een uurtje of 8 wachten.......... πŸ˜•


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
Topic starter  

Het ding heeft de gehele nacht aan gestaan, en werkt nog steeds! Elco's op de uP print en in de remote receiver vervangen. Geweldig! πŸ˜€ Dank voor de support hier, mensen.


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
Topic starter  

Nou inmiddels 9 maanden later en daar begint het weer.... Soms al direkt na inschakelen begint de bronkeuze te doen waar-ie zelf zin in heeft. Springt van de ene naar de andere zender, tape en zo... Als dat gebeurt, is de ontvanger van de afstandsbediening ook erg ongevoelig, hij werkt pas als de AB op 5 centimeter afstand voor het oog wordt gehouden. Nu vraag ik me af of de decoder van de AB defect is, ofwel de source selector de weg kwijt is. Heeft iemand hier ervaring mee? Negen maanden geleden de elco´s in het uP blikje vervangen. Tot vorige week werkte alles nog goed. Alvast een leuke jaarwisseling, 😯 Annie


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
Topic starter  

Nu breekt echt mijn klomp... Heb de andere 798 in gebruik genomen, die heeft precies dezelfde ellende.... Kan het te maken hebben met stoorpulsen van andere apparatuur of iets??? WAT EEN HEL!!!


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
 

Hoi Annie,

Als de AB-ontvanger een losse module is dan zou ik die eens loskoppelen en kijken of hij dan nog zo raar doet.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Dit is echt iets om mbv een scoop te gaan meten !
( als je tijd hebt om naar Krimpen te komen ... )

Of anders in elk geval voor test het apparaat een eindje verder zetten : dan heb je meteen minder last van evt omgevingsinvloeden natuurlijk.


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
Topic starter  

Zie hier de boosdoener:

Dit Xenos neon liefdesgeval staat op 4 meter afstand van de 798. Het blijkt een enorme stoorzender voor het infraroodoog te zijn. Ding uit, probleem opgelost...... Het is toch niet te geloven zeg!!! 😯


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
 

Dit had ik nooit gedacht, mooi dat je ook de oplossing gepost hebt, daar leer je weer van. Iedereen een goede jaarwisseling gewenst.


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

mocht je kinderen in huis hebben dan is de fischer price speelgoedtrein met IR AB ook een drama voor oa RC6 modified ,
Ik heb een Harddisk recorder van uiteraard philips en die raakt compleet van slag...als ze de boel aan en uitzetten met de afstandbedieningen..


   
BeantwoordenCiteren
Deel: