Meldingen
Alles wissen

CD880

8 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
545 Bekeken
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hallo,

Ik zal wel gek zijn πŸ™„ , maar ik kan nergens in een folder de CD880 vinden. Deze staat op m'n verlanglijstje, maar ik weet niet eens hoe ie eruit ziet 😳 . Wie helpt?


   
Citeren
 JaBe
(@jabe)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 20
 

Dat kan kloppen. De CD880 heeft nooit in een Philips magazine gestaan. Volgens mij ziet hij er net zo uit als de CD882, alleen heeft de CD880 een analoge uitgangstrap.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ja, en de 880 heeft dan ook een koptelefoon aansluiting die bij de 882 ontbreekt. de 880 heeft ook een volume aanduiding in het display.

met dank aan Jeroen voor de mooie foto πŸ˜‰
http://cgi.ebay.de/Philips-CD-880-Referenzspieler_W0QQitemZ330170027054QQihZ014QQcategoryZ19610QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewIte m"> http://cgi.ebay.de/Philips-CD-880-Referenzspieler_W0QQitemZ330170027054QQihZ014QQcategoryZ19610QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ja, en heb je de grotere foto gezien πŸ˜‰

Overigens een aardig bedrag voor gekregen maar er was veel interesse, ook uit china, vs, taiwan.. maar naar dat soort landen zijn de verzendkosten erg hoog. (vandaar dat ik dat er later nog bij heb gezet)
Is soms niet te volgen dat ebay, ik had er pas een marantz cd-85 op staan die eigenlijk nog deftiger eruit ziet en die leverde veel minder op. Intern is die professioneler opgebouwd dan de 880, vertinde doorgemetalliseerde epoxy print, dat zie je nooit in consumentenspul.

Ik heb overigens nog een mooie 880, van Takes gekocht (en die hou ik) en eentje die ik via ebay gekocht had en die is beschadigd aangekomen, een klojo die em los in een doos had gedaan. Maar die werkt wel. Wellicht is dat wat voor je willem?
CDD882's heb ik ook nog. Op zich heb je een 880 niet nodig als je een eigen DAC gebruikt. Maar het geluid van de 880 is wel mooi vind ik.
Vooral op "modern" opgenomen cd's is die beter, omdat die te hard (vervormd) zijn opgenomen en die oudere dac's ronden dat net iets af. Een bitstream geeft ook de vervorming heel goed weer en dat wil je juist niet.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Het is misschien een leuk πŸ’‘ om ook een 16-bitter in de DSS-en in te bouwen en dan de mogelijkheid creΓ«ren om te schakelen tussen de SAA7350 en de TDA1541... Kwestie van eventjes een vrij RC-5 commando en/of uitgang op het IC zoeken en dan kan het via de AB. Of... πŸ™„

Dat wordt mijn volgende project... πŸ˜€

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Nou Jeroen, "een aardig bedrag" 😯 dat mag je wel zeggen ja!
gefeliciteerd 8)


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Zo, ik ben weer wat wijzer geworden en Jeroen heeft ook geen slechte dag gehad πŸ˜€ .

Bedankt voor de info.

Groeten,

Willem


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Hmm dat is idd een mooi bedrag, zal mijn cdd882 ook er eens een keer opmoppen! Maa rin die display is ook dacht ik een volume-bar in display te zien (zal eens kijken of er een reactie op is of dat ie niet aangesloten is, zal gewoon zelfde display zijn als de 880 ivm kosten).


   
BeantwoordenCiteren
Deel: