Meldingen
Alles wissen

CD951 gekocht - pootje gezocht en vraag over CDRW

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
487 Bekeken
(@dick-welfing)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 11
Topic starter  

Ik heb onlangs een CD951 gekocht via Marktplaats.nl voor 32 euro. Voor die prijs zitten er wat verfbeschadigingen op het front en mist er een pootje. Ook speelt hij geen CDRW af.

Nu heb ik twee vragen aan jullie:
1.) Wie kan mij helpen aan een pootje? (Elk 900-seriepootje moet passen dacht ik zo.)
2.) Hoe komt het dat deze CD951 geen CDRW afspeelt en mijn andere CD951 wel? Mijn vroegere CD930 deed het ook maar mijn CD931 weer niet...

Alvast bedankt voor j(ulli)e reacties!


   
Citeren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Soms spelen die oudere CD-spelers wel CDRW af en soms niet. Geen idee waar dat aan ligt... Als ik een op 1X gebrande 1X CDRW van Philips in de CD850MKII stop dan speelt-ie hem raar maar waar gewoon af. Neem ik een ander merk of een "high speed" (opgenomen) CDRW dan gebeurt er helemaal niks... Een CDRW heeft niet echt "putjes" maar lichte en donkere "plekjes", het is gewoon een heel ander principe. De 800 en 900 serie apparaten zijn volgens de specificaties NIET geschikt voor RW-media. Als ze het toch doen dan heb je geluk zullen we maar zeggen.

Die pootjes zijn allemaal hetzelfde. Koop je op MP voor een paar Euro zo'n compleet gesloopte (niet meer werkende) rammelbak uit de 900 serie dan heb je reserve pootjes. Soms zie je spul staan voor € 5,- ... Op ebay gooien ze je bijna dood met van die troep...

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@rudiv)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 30
 

De intensiteit van het weerkaatste laser-licht is bij CD-R compatibel gehouden met CD. Voor CD-RW echter bleek dat (toen) technisch niet haalbaar, met als gevolg dat de licht-weerkaatsing van een CD-RW disc ruim buiten de specificaties voor CD is. Als je toch een werkende CD/'RW-disc' combinatie hebt, dan valt dat onder de noemer geluk.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: