Meldingen
Alles wissen

cd951

30 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,438 Bekeken
(@goofy)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 20
Topic starter  

Hallo,

ik ben in het bezit van een cd951. de lade begon gisteren haperent te openen en te sluiten en werd steeds slechter. vandaag bovendeksel er maar eens afgehaald en nav andere posts op zoek gegaan naar het tandwieltje......ik heb links onder de motor zitten met het spoeltje waarbovenop het tandwieltje zit. nou..hier zit het probleem. de tandjes zijn praktisch allemaal bovenaf afgebroken. het lijkt wel een spontaan poreus worden ofzo.

is dit spoeltje met tandwieltje te bestellen en om dat te repareren moet ik dan de onderplaat van de kast hiervoor open maken om er bij te kunnen ?

groeten,

Willem


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

op ebay komen die tandwieltjes wel voorbij, kost iets van een tientje of zo.
absurd natuurlijk zoveel geld voor zo'n tandwieltje maar ja, zonder doet ie het ook niet best πŸ˜•

edit: http://cgi.ebay.de/Ersatz-Zahnrad-fuer-Philips-CD-Player-mit-CDM9_W0QQitemZ230149946233QQihZ013QQcategoryZ3293QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewIte m"> http://cgi.ebay.de/Ersatz-Zahnrad-fuer-Philips-CD-Player-mit-CDM9_W0QQitemZ230149946233QQihZ013QQcategoryZ3293QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Die dingen hebben ze hier in de webshop voor ongeveer € 4,-. Kun je gewoon bestellen...

Hier heb je een directe mfbfreaks.nl WEBSHOP LINK NAAR CD951/931 TANDWIEL.

P.S.: op MP adverteert ook zo'n malloot met zeer hoge prijzen... Niet intrappen! Diezelfde gek durfde zich € 25,- !!! voor een DSS-relais te vragen. En NEE het was nog niet eens een origineel ding. LOL

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

@m0vieman wrote:

Hoi,

Die dingen hebben ze hier in de webshop voor ongeveer € 4,-. Kun je gewoon bestellen...

goeie tip! die wist ik nog niet, prijs is wel een stuk vriendelijker πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@goofy)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 20
Topic starter  

Hallo,

bedankt voor de reacties. ik heb alleen een klein probleempje met het bestellen bij de webshop. er wordt nl gevraagd om een minimumbedrag van euro 10.00 . nu is het bedrag euro 9.33...............

nu geloof ik dat er ook als het tandwieltje is gemonteerd er een beetje zuurvrij lagervet op moet. heeft dit webwinkel dit ook in het assortiment ?

groeten,

Willem


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

fietsenmaker, gamma, praxis ?


   
BeantwoordenCiteren
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 266
 

ik denk dat hij bedoelt dat die dan over de 10 euro heen komt.........


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Ja, een beetje smeermiddel kan nooit kwaad. Ze hebben 2 soorten in de webshop: artikelnummer #1591126 en #1136455. Is wel prijzig dat spul...

Edit: als je de CD-speler openmaakt, moet je de kap van achteren iets optillen zodat je er net met de vlakke/platte hand in kunt (totaan het front). Met één hand onder de kap en de ander boven kun je de kap dan voorzichtig los krijgen van het front. Eventjes op en neer bewegen... Beide delen zitten (overigens bij alle 900 serie apparaten) nogal hardnekkig vast. Het loopwerk zit met 3 schroefjes (torx) vast. Eén schroef zit achter in het midden van trayloader en de andere twee zitten verstopt achter het metalen frontje van de tray (je ziet ze zitten als de lade open is). Als je ze alle drie los hebt dan kun je het loopwerk eruit halen en bij het tandwiel komen. Kijk wel uit met de flatcables die van de laserunit naar de print gaan, niet dat je die kapot trekt!

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@goofy)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 20
Topic starter  

Hallo,

ik heb zojuist het tandwieltje en het smeermiddel met het eerste nummer besteld. het smeermiddel komt iets later, geeft verder niets.

met het deksel heb ik geen probleem, dit had ik door mijn fr951 de handigheid ermee al ontdekt.
schroefjes zijn ook gelokaliseerd, moet nog even naar een torkschroevedraaiertje op zoek.

is het ook nodig om naast het tandwieltje ook het deel wat te smeren waarover de lade glijdt/schuift. het valt mij op dat het er behoorlijk droog allemaal uit ziet of hoort dat verder vetvrij te blijven ?

bedankt voor de uitleg/meedenken.

groeten,

Willem


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Wees zuinig met het smeermiddel. Te veel is nooit goed. Kijk even wat waar langs mekaar schuift en doe daar een beetje van het spul op.

De aandrijfriem en het gedeelte waar hij contact maakt met de bewegende onderdelen, d.w.z. het tandwiel, de motor, etc. moet je NIET smeren. Daar is wrijving namelijk belangrijk. Zou je de riem gaan smeren dan draait er niks meer...

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@goofy)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 20
Topic starter  

Hallo,

ik was alleen van plan om het tandwieltje van het bestelde spoeltje een beetje te smeren.....
verder viel het mij op dat waar de lade over schuift plastic op plastic lijkt te gaan.......of gebeurt dit over een soort van siliconenfilmlaagje misschien? of kan hier ook een beetje smering geen kwaad.
verder was ik niets van plan met de smering te doen op dit apparaat.

groeten,

Willem


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Ja hoor die plastic kun je smeren... Ik heb nog een CD850MkII en daarvan zijn de kunststof tray en de geleiders ook gesmeerd. Het kan dus geen kwaad.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Ik neem aan dat tandwielen van cd950 en cd951 hetzelfde zijn he?
Onderling scheelde het enkel de staalplaat en iets aan de DAC...
Zal ik tzt ook eens een wieltje inslaan voor de cd950.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@Ralphies wrote:

Ik neem aan dat tandwielen van cd950 en cd951 hetzelfde zijn he?
Onderling scheelde het enkel de staalplaat en iets aan de DAC...
Zal ik tzt ook eens een wieltje inslaan voor de cd950.

Ja, de tandwielen van de CD930/931/940/950/951 zijn allemaal hetzelfde. De loopwerken zijn ook identiek. Heeft de 940 een TDA1547 of alleen de CD950/951? De 930 en 931 hebben naar mijn weten een SAA7350.

Overigens helemaal off topic... De Marantz DD-82 heeft een gecombineerd circuit van de SAA7350 en de TDA1547. Hoe gek kun je het maken hè... En dan de hoofdtelefoonversterker, die is ook super! De "variable analogue out" wordt gestuurd door een gemotoriseerde potmeter. Alle bedieningsknopjes zijn afzonderlijk voorzien van metalen veertjes, enz... Marantz, de naam zegt alles!

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Thanx!!

Ja idd had zelf ooit ook een dd82, spijt dat ik het weg deed, maar ja ik heb zoveel meuk in huis, maar tis een goed opgebouwd apparaat idd!


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: