Meldingen
Alles wissen

Defecte DAT850, geen bediening meer mogelijk.

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
483 Bekeken
(@frank-sluis)
New Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo,

Ik heb een defecte DAT850. Het apparaat reageert niet meer op de bedieningstoetsen (en AB). De voedingstransistoren worden netjes lauw. Zekeringen zien er goed uit. Display brand.

Voordat ik het apparaat aan de oscilloscoop hang: misschien is dit een vaker voorkomende fout en is een oplossing bekend. Ik heb laatst op een duits forum iets gelezen over ee 'tastatur' dat niet meer werkte, maar kan de site niet meer terug vinden.:cry:

Ik vroeg mij ook af: als het apparaat in rust staat, is dat de spdif glasvezeluitgang laser actief? Die van mij is in dit stadium uit.

Weet je iets meer, dan graag mailtje aan fsluis@zonnet.nl

Bij voorbaat dank en groeten, Frank


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

bij mij ook geen licht in rust.
pas als je op play drukt komt er licht uit of als je op de optische ingang signaal zet, dan komt deze via optisch uit weer tevoorschijn.

uitgevallen bediening kan ik nog niets over zeggen helaas.


   
BeantwoordenCiteren
(@frank-sluis)
New Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Ik heb toch de scoop ermaar even opgezet. Het apparaat staat in conflict: hij staat ingeregen maar tevens wordt er een signaal gegeven, dat de lift nog niet beneden is. Dit is zichtbaar: naast het deck zitten drie koperen contactjes. Als het goed is zie je het middencontact geen contact maken met de twee buitensten contacten. Oplossing. Via de motor, die de lift regelt zorgen, dat het contact wordt gesloten via het tandwielnokje (de lift dus helemaal naar beneden draaien). Succes voor toekomstigen, die gelijk probleem hebben. Frank.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: