Meldingen
Alles wissen

Erres SX6391

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
864 Bekeken
(@johndrabbels)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo,

Ik ben eigenaar geworden van een Erres SX-6391 versterker. Op zich niets bijzonders, maar ik ben er blij mee. Een stukje jeugdsentiment (ik had rond 1980 deze versterker ook al eens). Klinkt helemaal niet verkeerd. Er lijkt niet geknutseld te zijn aan de versterker, naar mijn idee is het apparaat nog helemaal origineel. Mijn vraag aan forumleden is de volgende: bij inschakelen en uitschakelen laat de versterker via beide luidsprekers een 'plop' geluid horen. Bij inschakelen hoor je dit direct na indrukken van de power schakelaar en bij uitschakelen 3-5 seconden na uitschakeling. De VU meters slaan daarbij ongeveer een kwart uit. Het gaat allemaal niet heel erg hard (de 'plop' is niet erg luid) maar ik vraag me af of dit zo hoort? Ik kan me niet meer herinneren of mijn exemplaar in 1980 dat ook al deed? Weet iemand of dit kwaad kan? Voor de versterker of de luidsprekers? Als luidsprekers heb ik er overigens de Philips F9412 aan hangen. Het ligt niet aan de luidsprekers; als ik er een andere (nieuwere) versterker aan koppel, geeft deze geen 'plop' bij in- of uitschakelen.

Mvg.

John.

Dit onderwerp werd gewijzigd 4 jaar geleden door johndrabbels

   
Citeren
(@vik512)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden
Berichten: 4
 

Leuke bak, deze zie je niet vaak. Dat ploppen kan misschien geen kwaad maar ik zou er toch eens naar laten kijken. Zeker als er al aan geknutseld is.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: