Meldingen
Alles wissen

F610 set van 220 naar 240

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
541 Bekeken
 Har
(@har)
Trusted Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 53
Topic starter  

Hoi,
Ik wil graag de componenten van deze set omzetten van 220 naar 240Volt.

Voor de 4610 eindversterker was dat eenvoudig. Voor een aantal andere staat in de manuel dat er een draad die nu van 6 naar 2 loopt gewisseld moet worden naar 2 en 5. Is daarmee alles geregeld?

En een andere vraag. In de Timer (F3611) geeft de Manual geen info over omzetten. Iemand ervaring?

Hoe schadelijk is het trouwens dat een apparaat gebouwd voor 220 op 230-240 staat?

Har


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

met de versterker en de timer kan je niet helpen, even geen doc bij de hand.
voor DSS930 heb ik het ook zo gedaan. door draadbruggen op de print anders te leggen maak je de trafo geschikt voor een hogere netspanning.
of het precies dezelfde combi was durf ik zo niet te zeggen.

het effect is niet heel erg groot, maar je moet zo denken dat ingesteld op 220V terwijl er 230V op staat dit secundair ook een iets hogere spanning geeft. het idee is dat hierdoor de componenten iets sneller kunnen verouderen.

door de trafo op 240V in te stellen krijg je een iets lagere secundaire spanning als je er 230V op zet. hierdoor zouden de componenten weer wat langer mee kunnen.

daar waar de mogelijkheid er is, zet ik de trafo op 240V. kan dat niet dan ook geen paniek, gewoon gebruiken dat apparaat.


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

in het doc staat een exploded view van de trafo , en op 240 zetten is een draad tussen de twee kernen aan weerszijde losmaken en verzetten op de +10v tab . let ermee op want in een aantal philips doc's zit een fout en dan verzet je op 1 kern de spanning waardoor de symetrische voeding aan 1 kant hoger wordt als de andere en dat is voor een versterker niet goed .

mattie


   
BeantwoordenCiteren
Deel: