Meldingen
Alles wissen

FA960 mk2

7 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
854 Bekeken
 Har
(@har)
Trusted Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 53
Topic starter  

Hallo,
Pas me enig geluk een 960mk2 gevonden. Behalve veel stof ziet er nog goed uit. Ik zag wel dat er een andere STK module inzit dan de "gewone"versie nl een 3062. Volgens de specs is die voor versterkers met lagere vermogens dan de 960 De unit in de gewone versie is een 3102 die wel voor een 100 watter is bedoeld. Heeft iemand de Service manual van de mk2 om te zien of dat klopt

Dank
Har


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

nee lijkt niet te kloppen.

een beetje raar verhaal:
in de doc van de 1e versie staat in het schema een STK-3102-III
in de partlist is wel jouw STK3062 (MK3) genoemd, maar daar hoort weer een service information blaadje bij dat zegt dat dit een STK 3102 III moet zijn.

in de doc van de FA960mkII staat een STK 3102 IV genoemd in het schema en partlist. heb hier geen losse bladen verder bij.


   
BeantwoordenCiteren
 Har
(@har)
Trusted Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 53
Topic starter  

Hoi Remi,

Dank voor de vele vragen die je al voor me (en andere) beantwoord hebt!

Weet je of het schadelijk kan zijn dat er een unit in zit voor minder vermogen of zal de eindverterker gewoon minder kunnen leveren?

Heb je de service Manual digitaal? Of heeft Wil die ook? Dan sponser ik liever die.

Har


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik denk dat hij alleen minder levert, verwacht niet dat het schadelijk is.

de manual heb ik helaas niet digitaal voor je, Will zal hem vast wel hebben

succes!


   
BeantwoordenCiteren
 Har
(@har)
Trusted Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 53
Topic starter  

Voor de wetenschap ook de gewone nog even opengemaakt.
Tot mijn verbazing zit daar ook een 3062 in.
Ik heb ze allebei uit Duitsland maar kan me niet voorstellen dat ze daarvoor andere in zetten.

Mogelijk zijn de stk's al es defect geweest en zijn ze conform stuklijst hersteld.

Maar hoe het ook zij het blijft een mooi gebouwde versterker. Zo heeft Philips ze zelf niet gebouwd.

Har


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

dat is wel apart ja, is er aan de soldeer misschien nog iets te zien dat wijst op een reparatie?


   
BeantwoordenCiteren
 Har
(@har)
Trusted Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 53
Topic starter  

Als ik de lijst nakijk zijn de 3062-3102 van dezelfde serie.
In die serie zitten ook de 3122 en 3152.
Op een ander forum wordt de laatste aanbevolen als vervanger voor de 3102 in een grundig A9000, een versterker vergelijkbaar met de Marantz en Philips.

De 3152 is beter verkrijgbaar. Iemand ervaring of dat een goede vervanger is.

Ik heb wel in China/Hongkong diverse leverancíers gevonden de de 3102mk4 aanbieden. Dat eb ik wel mij twijfels of ik daar niet "bedonderd" wordt. Maar dat risico loop je in Europa natuurlijk ook.
De china versies heb je voor 5 USD. In europa betaal je zo 20-25 Euro.

Als er meer belangstelling is kunnen we wel een deal maken door er bv 10 te bestellen. Hierdoor zakken de verzendkosten per stuk behoorlijk


   
BeantwoordenCiteren
Deel: