Meldingen
Alles wissen

Gezocht: SACD1000 monoboard 3104 123 42853 / V5.1.14

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
759 Bekeken
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Beste mfbfreaks,

Ik zal me even voorstellen: ik ben Hobbes en nieuw hier. Ik heb een vraag en ben door een collega Philips-o-fiel doorverwezen naar dit forum.

Ik ben op zoek naar het monoboard van een Philips SACD1000. Het bord dat ik nu heb, heeft de goede versie van het Furore IC, maar doet het niet. Bediening via de IIC interface werkt soms, open/dicht werkt heel soms, schijfje lezen heel soms, afspelen nog minder dan zelden. Meestal doet-ie helemaal niks of draait hij de CD rond op maximale snelheid.

Ik wil graag een dergelijk bord kopen. Wie heeft er nog één liggen? Het eventueel overzetten van het Furore IC is voor mij geen probleem.

Een alternatief is het vervangen van de MACE 2 controller SAA7399HL/M2A, of de firmware in de flash is corrupt (moet versie 5.1.14 zijn, en die heb ik niet πŸ™ )

Ik ontkom er denk ik niet aan om wat ICs over te solderen, maar dat is het probleem niet. Het probleem is de verkrijgbaarheid van die dingen.

Groeten van Hobbes


   
Citeren
(@muizel)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 9
 

De firmware kan je flashen maar als die corrupt is start hij helemaal niet meer, waarschijnlijk is het de furore ook de versie die er bij jou op zit gaat stuk, ik heb er hier 4 staan met hetzelfde defect en 1 die nog werkt maar die is gemodifficeerd door Alex Peychef link:

http://www.aplhifi.com/SACD1000fix.html

De Furore gaat defect door electronen migratie omdat er een fout in het ontwerp zat. Philips heeft destijds voor de Amerikaanse markt(o.a Krell, EMM Labs/Meitner) een laatste produktie run gemaakt van de Furore waar de fout uitgehaald was en die zijn niet meer te krijgen Alex had de laatste.

Je kunt hem overigens aan je pc hangen en alle fouten uitlezen via hyperterminal. Zonde want het is nog steeds een uitzonderlijk speler.

Gr, RenΓ©


   
BeantwoordenCiteren
Deel: