Meldingen
Alles wissen

GP867 technische vraagjes (repareren of....)

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
695 Bekeken
(@wally)
New Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Voor de enorme prijs van 10 Euro een 867 draaitafel gescoord.

(niet mijn exemplaar deze overigens...)

Prima ding,met nog strak 400 elementje erin.
echter... de behuizing middenin zak wat door in het midden en het middendeel komt op de kast.
Dus wiebelen.
opgelost door voetjes te plaatsen.

Andere puntjes, minst erge: naaldkrachtmeter doet het niet.
Wat wel minder is: dwarskrachtcompensatie is niet meer in te stellen, arm beweegt zich hoe dan ook naar buiten.

Ik heb nog niet de euvele moed gehad om de kast te openen, aangezien ik niet de meest technische persoon ben.
Zou dit makkelijk op te lossen zijn, of is het wijzer om nog eens rond te snufflen of er nog zoiets voorbij komt.


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik zou toch even binnenin kijken, je weet maar nooit.
misschien ligt alleen de veer eraf.

even het plateau eraf nemen, eventueel de transportbeveiliging (draaiknoppen) verdraaien en de arm even vastzetten, kap dicht en dan het hele ding op de kop en de bodem losmaken.

die vervormende bodem kom je vaak tegen, weinig aan te doen, extra viltjes plakken zodat de bult weer vrij komt van de grond is het meest handige om te doen


   
BeantwoordenCiteren
 4cv
(@4cv)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 118
 

@Remi wrote:

die vervormende bodem kom je vaak tegen, weinig aan te doen

Zoals hierboven beschreven alles vastzetten, het geheel omdraaien en met een haarfΓΆhn de (kunststoffen) bodem goed, maar wel egaal verwarmen. E.v.t. de bodem voorzichtig iets naar binnen duwen en daarna het geheel weer rechtop plaatsen op een koude stoeptegel o.i.d. om te laten afkoelen. Bij mij heeft dit perfect gewerkt! πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
(@wally)
New Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

druk druk druk, dus nu eindelijk maar even de kast opengeschroefd en de veer die aangestuurd wordt is inderdaad erg lang en heeft geen effect meer.
Wat korter gemaakt door hem eerder om de armpjes heen te buigen heeft enig effect.
Nu is de vraag , is zo'n originele veer voor een redelijk bedrag te pakken te krijgen of maar naar een "donor" 867 op zoek.
na wat snuffelen op http://www.vintagehifi.nl/mediapool/75/753669/data/manuals/22af877.pd f"> http://www.vintagehifi.nl/mediapool/75/753669/data/manuals/22af877.pdf wel wat gevonden, maar welke veer zal het zijn en is die er nog....


   
BeantwoordenCiteren
Deel: