Meldingen
Alles wissen

Instellen zenders Philips TV 28ST1780/108

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
717 Bekeken
(@luna1)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 1
Topic starter  

Hallo!

Ik ben gelukkige eigenaresse geworden van de stokoude (meer dan 20 jaar oude) TV van mijn grootmoeder. Het ding functioneert nog goed, alleen ik krijg de zenders niet ingesteld.

Voor op de TV zit een knopje met 'install' erop. Maar hoe ik er ook op druk, er gebeurt helemaal niets, behalve dat het ontvangerlampje begint te knipperen. Ook als ik de afstandsbediening gebruik (ook nog origineel, een zwarte met links een rij gekleurde knopjes) en ik druk op de twee toetsjes die onder het klepje met een lijn met elkaar verbonden zijn, gebeurt er niets.

Ik heb Philips erover aan de lijn gehad, maar ze konden (wilden?) me niet meer helpen en verwezen me door naar jullie. Ik ben heel benieuwd of jullie misschien nog een trucje weten.

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
Luna


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

als dat ledje knippert, dan druk je op een toets waar zo iets bij staat -->||

Dan gaat ie zoeken. Stopt de TV op een zender dan kun je met de ruit toets op de tv of de dubbele op de AB de zender vastleggen.
Soms zit er ook een C/P toets, dat is om tussen kanalen en programma om te schakelen, en dan kun je in C mode een kanaal nummer ingeven, en vervolgens zet je hem in P mode en koppel je het programmanummer eraan, en daarna opslaan.

Maar dit werkt alleen nog maar op de kabel! Via een antenne ontvang je geen analoge signalen meer.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Er is mogelijk nog iets met deze modellen: er zit soms een soort batterij in.
Mocht deze dan slecht zijn (aannemelijk ) dan houdt je tv zijn zenders niet vast.

Je kunt met je tv terecht in ons servicepunt in Krimpen, maar dat zul je wel niet willen met zo'n zwaar apparaat.

Wat Jeroen zegt klopt (natuurlijk) , verder kun je tijdens install (ding knippert dan) een zoek-toets indrukken die het toestel langs de zenders laat lopen. Een toets met een soort pijltjes. Als je die toets gevonden hebt en er komt nooit beeld (antenne doet het wel ??? ) kan er iets mis zijn met de tv.

Heb je eenmaal een zender gevonden zul je inderdaad een soort store toets moeten gebruiken. Mogelijk diezelfde combinatie van twee toetsen, of enkel de toets met een gesloten vierkantje.


   
BeantwoordenCiteren
(@rob040)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 12
 

Volgens mij is dit er één met een GR2.1 chassis. Daar zit geen accu voor het geheugen in.
Die hebben (wat ik me nog herinner) een OSD installatie menu. Zat er ook niet iets van een kinderslot op of een hotel beveiliging, zodat je de zenders niet kon zoeken?

Luna1, komt er wel iets op het beeld (een menu)?


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

@Rob040 wrote:

Daar zit geen accu voor het geheugen in.

Tja , als er dan iets mis is met het opslaan / vinden van de zenders is het je X2404 , cpu of tuner.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: