Meldingen
Alles wissen

Jengel bij AF677 draaitafel

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
627 Bekeken
(@schoute)
Eminent Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 23
Topic starter  

Beste medefreaks,

Bij bepaalde (kritieke) passages merk ik dat mijn AF677 iets meer jengel vertoont dan volgens mij hoort (bij andere draaitafel met vergelijkbare specificaties hoor ik het niet). Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe dit te verhelpen is? Zelf denk ik aan misschien de electronica (dit model heeft het zogenaamde direct control systeem waarbij de snelheid constant wordt gemonitord en zonodig gecorrigeerd (elco's vervangen of zo?)) of misschien de snaar. Ik heb de tafel enige tijd geleden overgenomen en het zou kunnen dat hij lange tijd heeft stilgestaan waardoor er misschien ongelijke rek inzit (snaar ziet er wel nog goed uit). Wat lijkt jullie een aannemelijke verklaring/oplossing?

Mvg, Ernst


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Als je het mij vraagt is er inderdaad een mechanische oorzaak voor.
De electronica corrigeert wel, maar is niet in staat heel snel de juiste aanpassingen te doen (lees gejengel tegengaan).

De platenspeler kan ook eens mishandeld zijn terwijl het plateau er nog op lag. De as kan dan bijvoorbeeld krom.


   
BeantwoordenCiteren
(@schoute)
Eminent Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 23
Topic starter  

Inmiddels nog een exemplaar bemachtigd (10 euro bij de kringloop). Ik ga maar even experimenteren en daarna (de beste) onderdelen combineren tot een optimaal presterend exemplaar.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: