Meldingen
Alles wissen

kop van een DCC175 speler

16 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,040 Bekeken
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Bij mijn DCC175-speler is het zo dat hij altijd goed afspeelt. Opnemen doet hij alleen goed als de kop net is schoon gemaakt. Ik vraag me nu af of een DCC kop er zoals op de foto's eruit hoort te zien. Wie weet dit?


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

misschien helpt het als je hier eens doorheen leest?

http://forum.mfbfreaks.nl/viewtopic.php?t=3478&highlight=photobucke t"> http://forum.mfbfreaks.nl/viewtopic.php?t=3478&highlight=photobucket

succes! gaat vast lukken 8)


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hoi Remi,

Bedankt voor je tip, ik hoop dat ik het nu goed gedaan heb.


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

@wro wrote:

Bij mijn DCC175-speler is het zo dat hij altijd goed afspeelt. Opnemen doet hij alleen goed als de kop net is schoon gemaakt.

Is de kop dan zichtbaar vervuild? Zo ja, dan is de vraag: gebruik je misschien heel oude bandjes?

Heel veel oude tape's zijn na zoveel jaar onbruikbaar geworden omdat ze rommel op de kop achterlaten.


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

De kop ziet er uit zoals op de foto. Het maakt op het oog niet uit of ik hem schoon gemaakt heb of niet. Ik zie ook geen vuil op het lapje (zeem) als ik hem schoonmaak en als de bandjes slecht zouden zijn dan zou je dat toch moeten zien?. Hoort dat sleufje (gap) daar te zitten en hoort die wat rafelig te zijn?


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

Volgens mij is die kop gewoon beschadigd. Misschien heeft iemand 'm schoon proberen te krabben met een schrovendraaier?

Ik zal eens een foto maken van de kop van mijn eigen DCC175.


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Als je dat zou willen doen, graag. Als de kop niet goed is, en dat lijkt mij het geval, dan moet ie toch vervangen worden.


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

Ik heb nauwkeurig gekeken maar de kop is bij mij helemaal glad....
edit: niet goed genoeg gekeken dus, er zit een verticaal spleetje in de kop.


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hoi,

Bedankt voor de moeite, hoort die spleet daar wel te zitten of hoort de kop volledig gesloten te zijn?


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

Dat spleetje zit er bij mij ook, het is schoon en recht.
Misschien zit er bij jou prut in?


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik heb maar even een DCC730 opengemaakt
er zit geen spleetje in de kop, hij is dicht en glad.
helaas gaat onze camera stuk denk ik want de meeste foto's zijn niet leesbaar. deze doet 't nog wel. erg lastig een foto te maken met dat frame voor de cassette eromheen πŸ˜•


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

Door spiegeling, lichtinval enz. is het erg lastig om er een goede foto van te maken, maar er zit een verticale spleet van misschien 0,2mm breed en 0,1mm diepte in de kop.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Mijn inschatting is dat die spleet geen spleet is, maar een laagje rommel.
Ik zou het er af peuteren, stuk issie misschien toch al.

dat die spleet geen spleet is ..... 😳


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

@herman wrote:

Mijn inschatting is dat die spleet geen spleet is, maar een laagje rommel.
Ik zou het er af peuteren, stuk issie misschien toch al.

Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg. Ik constateer hier met mijn eigen ogen in mijn eigen DCC175 - die overigens feilloos werkt - dat er een verdieping in de kop zit, over de volle hoogte van de kop.

Die is onderdeel van de constructie, en zeker geen viezigheid die er af gepeuterd moet worden. Misschien zit er iets in die opening bij wro.
Ik denk dat het een stukje scheiding is tussen het lees- en schrijfgedeelte, of tussen het analoge en digitale gedeelte van de kop.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Quote sympton & cure :

Modification From production code MZ03 onwards the DCC-head block unit (item 009M) has been changed. A new DCC-head has been mounted. Together with this new head also a few components have been changed. See next survey: itemservice code number description 009 M4822 691 21057 DCC-head unit (new) R 1154822 117 1183118 Ohm 1/16W resistor R1164822 117 1183118 Ohm 1/16W resistor R1174822 117 11318390 kOhm 1/16W resistor R 1184822 117 11318390 kOhm 1/16W resistor REMARKS : As long as old DCC-head unit is on stock (4822 691 20946), this unit will be delivered. It has to be applied in sets with production code MZ00, MZ01 and MZ02 only. In case in these sets new head unit will be mounted the 4 resistors have to be replaced too, with above mentioned values.

Er zijn dus waarschijnlijk ook verschillen in uiterlijk van div. koppen.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: