Meldingen
Alles wissen

Probleem met tuner RH651

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
543 Bekeken
(@suretrak)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum, nieuw in deze hobby en ook nog een werktuigbouwer, dus succes (op problemen) verzekerd. Ik heb inmiddels een aardige Philips verzameling opgebouwd uit de periode eind jaren 60, begin jaren 70 en ben gestart met het "in goede staat" brengen van de spullen. Eerst de tuners aangepakt die geen moeilijke problemen vertoonden. Maar nu heb ik er een waarvan de afstemindicator (IND 404) een wel heel fanatieke uitslag vertoont. De spanning gemeten over de aansluit pootjes bedraagt ca 11 volt, in vergelijk met een goed functionerend exemplaar is dit aan de hoge kant.

Kan iemand mij misschien op weg helpen waar ik de oorzaak van het probleem moet zoekn.

Alvast bedankt voor een reactie,
Dick


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik moet nog aan de mijne beginnen dus ik kan je nog even geen praktische tips geven.

wel een link naar een gratis PDF van de servicedoc mocht je die nog niet hebben.
Staat op Wil Manshande's site Nostatech die zo vriendelijk is een aantal beschikbaar te stellen.
middelste rij, bovenaan.

>klik hier<

succes!


   
BeantwoordenCiteren
(@suretrak)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Remi,

Bedankt voor je reactie, service doc had ik al van www.oudio.nl maar daar kom ik ook niet echt verder mee. Ik denk dat ik eerst maar eens ga studeren, ik heb net een boek gekocht "elektronica echt niet moeilijk" we zullen zien.

Je site staat al bij m'n favorieten want aan de MFB boxen moet ik ook nog beginnen.

Mocht er nog iemand anders suggesties hebben dan hou ik me aanbevolen, alvast bedankt.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

@suretrak wrote:

Remi,

Bedankt voor je reactie, service doc had ik al van www.oudio.nl maar daar kom ik ook niet echt verder mee. Ik denk dat ik eerst maar eens ga studeren, ik heb net een boek gekocht "elektronica echt niet moeilijk" we zullen zien.

Je site staat al bij m'n favorieten want aan de MFB boxen moet ik ook nog beginnen.

Mocht er nog iemand anders suggesties hebben dan hou ik me aanbevolen, alvast bedankt.

πŸ˜› ik ben alvast vereerd!


   
BeantwoordenCiteren
Deel: