Meldingen
Alles wissen

Lampjes FA950

23 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,104 Bekeken
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Ik heb een FA950 waarvan de lampjes cd, tape en tuner het helaas niet meer doen. De groene bronselectie lampjes bedoel ik dan πŸ˜‰

Zijn die te vervangen? Is dat relatief makkelijk of is dat lastig? En zijn die lampjes ook te bestellen?

Thx! πŸ™‚


   
Citeren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

Ik heb ze vervangen door lampjes die ze ook in een auto gebruiken voor de sigarette aansteker.
12v 1 W.
Kosten zijn 53 cent p/st incl btw.

Lampjes zijn ook van marantz te bestellen kosten zijn bijna 3 euro p/st.

Conrad heeft ze ook alleen komt daar 16 euro aan verzendkosten bij. πŸ˜•


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Ik betaal € 0,00 verzendkosten bij Conrad! Gewoon voor € 20,- bestellen en via iDeal betalen dan heb je geen extra kosten.

Ik heb geen schema van de FA950/951 dus ik weet ook niet wat voor type lampjes je nodig hebt. Helaas. De spanning is helemaal niet belangrijk (die kun je met voorschakelweerstandjes aanpassen) maar de stroom moet je weten i.v.m. de helderheid van het licht.

TIP: haal één pootje van een nog werkend lampje in de versterker los en zet de multimeter in serie ertussen dan weet je hoeveel mA ze zijn. De spanning kun je ook meten...

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

@m0vieman wrote:

Ik betaal € 0,00 verzendkosten bij Conrad! Gewoon voor € 20,- bestellen en via iDeal betalen dan heb je geen extra kosten.

Ik heb geen schema van de FA950/951 dus ik weet ook niet wat voor type lampjes je nodig hebt. Helaas. De spanning is helemaal niet belangrijk (die kun je met voorschakelweerstandjes aanpassen) maar de stroom moet je weten i.v.m. de helderheid van het licht.

TIP: haal één pootje van een nog werkend lampje in de versterker los en zet de multimeter in serie ertussen dan weet je hoeveel mA ze zijn. De spanning kun je ook meten...

Groetjes. πŸ˜‰

De ideal betaal methode had ik niet eens gezien. 😳


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Ik heb foto's van het binnenwerk op m'n site gezet: http://www.ll0ll.com/philips-lhh/philips-fa950.asp πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Dat ding lijkt "verdacht" veel op de FA890 ... πŸ˜•

Het grote verschil zit 'm in het XDA-circuit, de FA890 heeft enkel en alleen een loudness schakelaar voor de dynamiek, de FA950 heeft een geavanceerd circuit om te zorgen voor een super dynamiek, lijkt een beetje op de eindtrap van de DSS-en... Je zou haast zeggen dat het circuit identiek is.

Die foto's daar word ik geil van hehehe... Is het zo erg met me? 😳

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

lol πŸ˜‰

Ik moet trouwens ook een tandwiel hebben voor de cd930, ik zie in een ander topic een linkje naar de mfbfreaks webshop waar het tandwiel 4,03 euro kost, maar incl verzendkosten onder de 10 euro zit. Zijn dergelijke lampjes voor de fa950 ook op de webshop te koop? Ik moet er 3 hebben... πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Weet ik veel... Zoek ff zou ik zeggen!

Ik moet ook nog wat bestellen in de webshop (heb hier een paar omzeep geholpen DSS-en staan die onderdelen nodig hebben). Zo'n tandwiel kan ik je wel meebestellen dan delen we de verzendkosten en dan stuur ik het tandwiel jouw kant op zodra ik het binnen heb. Kost maar één postzegel want dat ding weegt niks.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

@m0vieman wrote:

Dat ding lijkt "verdacht" veel op de FA890 ... πŸ˜•

Het grote verschil zit 'm in het XDA-circuit, de FA890 heeft enkel en alleen een loudness schakelaar voor de dynamiek, de FA950 heeft een geavanceerd circuit om te zorgen voor een super dynamiek, lijkt een beetje op de eindtrap van de DSS-en... Je zou haast zeggen dat het circuit identiek is.

Die foto's daar word ik geil van hehehe... Is het zo erg met me? 😳

Groetjes. πŸ˜‰

De fa 890 bij mij ziet er heel erg anders uit!! πŸ˜•
Ik zie niet niet eens een kleine overeenkomst. πŸ‘Ώ


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

LooooooooooooooooooooooooooL


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

@m0vieman wrote:

Ik betaal € 0,00 verzendkosten bij Conrad! Gewoon voor € 20,- bestellen en via iDeal betalen dan heb je geen extra kosten.

Ik heb geen schema van de FA950/951 dus ik weet ook niet wat voor type lampjes je nodig hebt. Helaas. De spanning is helemaal niet belangrijk (die kun je met voorschakelweerstandjes aanpassen) maar de stroom moet je weten i.v.m. de helderheid van het licht.

TIP: haal één pootje van een nog werkend lampje in de versterker los en zet de multimeter in serie ertussen dan weet je hoeveel mA ze zijn. De spanning kun je ook meten...

Groetjes. πŸ˜‰

lol, ik heb in dit geval dus niet iets te bestellen waarbij ik de 20 euro haal. Enkel de lampjes heb ik nodig.


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

@bad santa wrote:

Ik heb ze vervangen door lampjes die ze ook in een auto gebruiken voor de sigarette aansteker.
12v 1 W.
Kosten zijn 53 cent p/st incl btw.

Lampjes zijn ook van marantz te bestellen kosten zijn bijna 3 euro p/st.

Conrad heeft ze ook alleen komt daar 16 euro aan verzendkosten bij. πŸ˜•

Geven die aansteker lampjes hetzelfde licht of zijn ze feller/zwakker?

Waar zijn die marantz lampjes te bestellen?


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Ik heb de lampjes op radiobbb gevonden:
https://eshop.euras.com/detailsseite.asp?pic=390744%20&price=6,19


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

Zal morgenavond een foto plaatsen, kun je zelf oordelen.

Ik zie geen verschil. 8)


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

Setje bestaat uit: ft 880/ eq 670/ fa890mk2/ cd 834/ cd 850/ cd wisselaar cdc 875.
De cd 834 heeft geen lampies πŸ™


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: